کد خبر: ۵۱۶۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵

یک نماینده مجلس: به روحانی رای ندادم/در ماه هفت میلیون حقوق می‌گیرم/اهل کتاب خواندن نیستم/از شهرام ناظری خاطره دارم

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه تا چند وقت پیش حقوق دریافتی ما از مجلس ۵ میلیون تومان بود که در حال حاضر ۷ میلیون تومان شده است گفت:خیلی اهل کتاب خواندن نیستم چون فرصت این کار را ندارم.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس دهم در گفت و گویی از زندگی شخصی اش می گوید. اینکه چقدر حقوق می گیرد و اینکه چگونه پایش به مجلس باز شد. این نماینده مجلس که می گوید چندان فرصت برای کتاب خواندن ندارد و  فقط آهنگ اندک اندک شهرام ناظری برایش خاطره انگیز است.

در ادامه خلاصه این مصاحبه را می خوانید؛ 

لطفا در ابتدا توضیحی درباره خود و میزان تحصیلاتتان بفرمایید


 بنده متولد سوم فروردین سال ۱۳۴۱ در روستایی به نام دلیگان در ۱۰ کیلومتری اصفهان هستم. تحصیلات کارشناسی علوم سیاسی خود را از دانشگاه آزاد نجف آباد و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را از مرکز آموزش دولتی دریافت کردم.

چه سالی ازدواج کردید و چند فرزند دارید؟

 در سال ۱۳۶۱ با دختردایی‌ام عقد و دو سال بعد هم ازدواج کردیم. سه فرزند دارم؛ دو پسر و یک دختر دارم که پسرانم ازدواج کرده‌اند. پسر بزرگم لیسانس برق دارد و پسر دیگرم فوق لیسانس حقوق جزا دارد و طلبه است، دخترم هم در مقطع سوم متوسطه در حال تحصیل است.

به همسرتان در کار منزل کمک می‌کنید؟

فرصت نمی‌کنم که به همسرم در کار‌های منزل کمک کنم، اما اگر فرصت بود حتما کمک می‌کردم. البته پیش از نمایندگی هم مشغله کاری زیادی داشتم.

چه شد که وارد عرصه نمایندگی مجلس شدید؟

 در سال ۸۴ به عنوان فرماندار شهرستان کاشان توانستم اهداف مدنظر خود را در جهت خدمت‌رسانی به مردم تحقق ببخشم که به همین دلیل عده‌ای از بنده درخواست کردند که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنم و در نهایت در سال ۹۰ نیز به عنوان نماینده مجلس در انتخابات دور نهم پیروز و وارد عرصه نمایندگی شدم.

اگر سیاست‌مدار نمی‌شدید به چه کاری مشغول می‌شدید؟

 بیشتر زمان خود را صرف تحصیل به ویژه در حوزه معارف اسلامی می‌کردم.

اهل کتاب خواندن هستید؟

خیلی اهل کتاب خواندن نیستم چون فرصت این کار را ندارم.

روزی چند ساعت از فضای مجازی استفاده می‌کنید؟

 در روز شاید فقط ۲۰ دقیقه برای فضای مجازی وقت بگذارم، اما برای ارسال پیامک زمان زیادی می‌گذارم تا پاسخ همه پیام‌های مردم را بدهم.

آیا موسیقی گوش می‌کنید؟

خیلی اهل گوش دادن به موسیقی نیستم و معمولا سرود‌های حماسی و ارزشی را گوش می‌دهم؛ در دوران دفاع مقدس و زمانی که جبهه بودم، فردی مسئول تبلیغاتی‌مان بود که پس از آنکه ما از ورزش صبحگاهی بازمی‌گشتیم، آهنگ شهرام ناظری تحت عنوان "اندک اندک، جمع مستان می‌رسند" را می‌گذاشت و خاطره جالبی برای ما رقم زد.

به تماشای فوتبال علاقمند هستید؟

 فرصت نمی‌کنم فوتبال تماشا کنم و طرفدار تیم خاصی هم نیستم، اما دخترم طرفدار سپاهان اصفهان است.

بهترین خاطره شما از مجلس در سال ۹۶ چه بود؟

روزی که خبر پرداخت مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را شنیدم، خیلی خوشحال شدم چرا که نزدیک به سه سال برای تحقق این مسئله پیگیر بودم.

بدترین خاطره شما از مجلس در سال ۹۶ چه بود؟

 زمانی که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)  تصویب شد، چرا که تصویب این لایحه خیانت به کشور بود، البته شورای نگهبان هنوز نظرش را درباره این مصوبه اعلام نکرده‌ است.

بهترین قانونی که در سال ۹۶ تصویب شد؟

  افزایش وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان بهترین مصوبه مجلس در سال ۹۶ بود.

میزان حقوق دریافتی‌تان از مجلس چقدر است؟

 تا چند وقت پیش حقوق دریافتی ما از مجلس ۵ میلیون تومان بود که در حال حاضر ۷ میلیون تومان شده است.

در انتخابات ریاست جمهوری به چه کسی رأی دادید؟

من به آقای روحانی رأی ندادم
باشگاه خبرنگاران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین