کد خبر: ۵۱۶۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

اطلاعیه سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی دو روز آینده

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از احتمال بارش تگرگ، وقوع سیلاب و خیزش گرد و غبار در کشور طی دو روز آینده (۱۵ و ۱۶ فروردین ماه) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
در اطلاعیه‌ سازمان هواشناسی آمده است: « فردا (۱۵ فروردین) سامانه بارشی شمال غرب، سواحل غربی خزر و مناطقی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی و البرز غربی و به‌تدریج از بعدازظهر بخش‌هایی از غرب، البرز مرکزی و شرقی، سواحل شرقی خزر و مناطقی از شمال شرق را در برمی‌گیرد و سبب  رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

از بعدازظهر روز چهارشنبه در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق وجود دارد همچنین با شمالی شدن جریان‌ها کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما در استان‌های ساحلی دریای خزر پیش بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد.  

روز پنجشنبه (۱۶ فروردین) در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، جنوب، بخش‌هایی از مرکز، البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور نیز وزش باد وخیزش گرد و خاک سبب کاهش دید افقی خواهد شد و کاهش دما حدود ۶ تا ۸ درجه در برخی مناطق شمال شرق کشور پیش‌بینی می شود. خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا سه روز آینده به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

در روز چهارشنبه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و احتمال تگرگ در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان،مازندران و بتدریج در گلستان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران همراه می‌شود که در ارتفاعات اردبیل و آذربایجان‌ها بارش به صورت برف خواهد بود و رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های خوزستان، نیمه جنوبی ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد رخ می‌دهد  که در استان خوزستان و ایلام وزش باد و خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی نیز دور از انتظار نیست.

در روز پنجشنبه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در مازندران و گلستان و رگبار و رعد و برق و باد و گرد و خاک  در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان و رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، لرستان، جنوب استان مرکزی، شمال فارس رخ می‌دهد. ازاین رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین