کد خبر: ۵۱۶۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

نکات کلیدی برای یادگیری زبان آلمانی

لازم است که زمان مناسبی را برای یادگیری زبان آلمانی اختصاص دهید و با توجه به وقتی که در اختیار دارید کلاس مناسب خود را انتخاب کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
یادگیری زبان آلمانی فرایندی پیچیده و زمان‌بر است و برای یادگیری زبان آلمانی باید نکات فراوانی را در نظر گرفت. به عنوان مثال هدف شما از یادگیری زبان تاثیر زیادی در این فرایند دارد چرا که اگر شما برای نوعی مهاجرت می‌خواهید زبان آلمانی را یاد بگیرید، نیاز به مهارت‌های لازم برای انجام آزمون‌ها دارید و اگر شما قصد ادامه تحصیل به زبان دیگری را دارید و می‌خواهید زبان آلمانی را برای زندگی و یا کار در کشورهای آلمانی‌زبان، یاد بگیرید نیاز به تقویت مهارت‌های خاصی دارید.

همچنین این خیلی مهم است که شما در زمان مقرر به مهارت لازم در یادگیری زبان آلمانی برسید چرا که اگر بیشتر از ان زمان طول بکشد، ممکن است در روند کار شما مشکل ایجاد کند. بنابر این لازم است برنامه‌ریزی دقیقی برای این کار داشته باشید و وقت خود را به درستی برای این کار تنظیم کنید. آموزشگاه زبان آلمانیIWUT  به این منظور کلاس‌های مختلفی را با زمان‌بندی‌ها مختلفی برای زبان اموزان فراهم کرده است که زبان‌آموزان بتوانند با توجه به نیازهای خود و زمانی که در اختیار دارند به هدف مناسب خود برسند.

نکات کلیدی برای یادگیری زبان آلمانی

زمان‌بندی کلاس‌ها از مهمترین نکاتی است که باید مدنظر داشته باشید. برای این کار ابتدا باید ببینید که چه روزهایی از هفته را می‌توانید به زبان‌آموزی اختصاص دهید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شما دقیقا و یا بیشتر از زمانی را که در کلاس می‌گذرانید، برای مطالعه مطالب در خانه نیاز دارید و این دو مورد؛ یادگیری در کلاس و مطالعه و تمرین مطالب در خانه باید همراه یک دیگر باشند که در غیر این صورت فرایند یادگیری طولانی‌تر می‌شود. لذا لازم است که زمان مناسبی را برای یادگیری زبان آلمانی اختصاص دهید و با توجه به وقتی که در اختیار دارید کلاس مناسب خود را انتخاب کنید. موسسه زبان آلمانی IWUT دوره‌های متفاوتی را به این منظور برای زبان‌آموزان در نظر گرفته که این دوره‌ها شامل فشرده و عادی میشوند. 

 کلاس‌های فشرده مناسب افرادی است که زمان کافی برای شرکت در کلاس‌های فوق فشرده را ندارند، در عین حال نیاز به رسیدن به سطح مورد نیازشان را در زمان کوتاهی دارند. این کلاس‌ها نسبت به کلاس‌های فوق فشرده از حجم کمتری برخوردار است اما هنوز در هر جلسه حجم قابل توجهی از مطالب تدریس می‌شود که لازم است با دقت مطالعه شوند. کلاس‌های عادی نیز برای افرادی مناسب است که تعجیلی در یادگیری زبان آلمانی ندارند و میخواهند به آرامی و در طول زمان مناسب زبان آلمانی را فراگیرند.

کلاس‌های عادی اما برای افرادی مناسب است که فرصت کافی برای مطالعه‌ی زبان آلمانی دارند و تعجیل خاصی برای یادگیری زبان آلمانی ندارند و می‌خواهند زبان آلمانی را در طی روندی آرام و تدریجی یاد بگیرند. این کلاس‌ها معمولا از بازدهی بسیار بالایی برخوردار هستند و مزیت این کلاس‌ها نسبت به دیگر کلاس‌ها این است که در این کلاس‌ها فشار کمتری به زبان‌آموزان وارد می‌شود؛ چرا که مطالب در اندازه‌ای مناسب طی هر جلسه در طول زمان به زبان‌آموزان منتقل می‌شود. در این کلاس‌ها زبان‌آموزان مطالب را طی روندی تدریجی و مداوم فرا می‌گیرند که برای نهادینه شدن زبان در ناخوداگاه بسیار مناسب است.

کلاس‌های آمادگی آزمون نیز مناسب افرادی است که دانش نسبتا خوبی نسبت به زبان آلمانی دارند و می‌خواهند صرفا خود را برای یک آزمون خاص زبان آلمانی استفاده کنند. این کلاس‌ها بیشتر بر روی مهارت‌هایی تمرکز می‌کنند که می‌تواند شما را در امتحان هر چه بیشتر موفق سازد. این کلاس‌ها برای امتحان‌های سطوح مختلف تشکیل شده است و نوع کلاس شما بستگی به امتحان مورد نظر و زمانبندی کلاس‌ها دارد. برای شرکت در این کلاس‌ها حتما باید تعیین سطح توسط اساتید موسسه زبان آلمانی IWUT انجام شود چرا که قبل از شرکت در این کلاس‌ها زبان‌آموزان باید از دانش نسبی زبان آلمانی در آن سطح برخوردارد باشند.

در اخر باید گفت که انتخاب نوع کلاس شما بستگی به زمانی دارد که شما می‌توانید به مطالعه زبان آلمانی اختصاص دهید. بدین منظور اگر شما زمان کافی برای مطالعه دارید و می‌خواهید به سرعت زبان آلمانی را یاد بگیرید، در این صورت کلاس‌های فشرده مناسب شماست و اگر می‌خواهید زبان آلمانی را طی روندی تدریجی فرابگیرید در این صورت دوره‌های عادی مناسب شماست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین