کد خبر: ۵۱۷۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴

سیف: امروز هیچ موسسه غیرمجاز فعال در کشور وجود ندارد

رئیس کل بانک مرکزی طرح اصلاح نظام بانکی، ساماندهی بازار ارز، برنامه ریزی برای حمایت از کالای ایرانی و تقویت و پیاده سازی نظام نوین نظارت را اصلی‌ترین برنامه های بانک مرکزی و شبکه بانکی در سال ۱۳۹۷ معرفی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ولی اله سیف در دیدار مدیران عامل شبکه بانکی، ساماندهی موسسات غیرمجاز را از بزرگترین اقدامات بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ خواند و گفت: موسسات غیرمجاز که در سال های اخیر با ایجاد اختلال در بازار پول کشور، انتظام بخشی به بازار پول را با موانع و معضلاتی روبرو کرده بود، در سال ۱۳۹۶ با همکاری ارکان حاکمیتی و همت همکاران بانک مرکزی ساماندهی شدند. فعالیت این موسسات که با جذب سپرده و سرمایه گذاری آن در بازارهای پر ریسک، سرمایه های مردم را در معرض نابودی قرار داده بودند، هم اکنون ساماندهی شده است و امروز هیچ موسسه غیرمجاز فعالی در سطح کشور وجود ندارد.

سیف با اشاره به آثار مخربی که ادامه دار شدن فعالیت های موسسات غیرمجاز برای اقتصاد کشور به همراه داشت، افزود: بخش نظارت بانک مرکزی علی رغم تمام فشارهای موجود گام مهمی در انتظام بخشی به شبکه بانکی برداشت و امروز دیگر بانک ها در وادی رقابت مخربی که برای تجهیز گران قیمت منابع به واسطه حضور غیرمجاز ها شکل گرفته بود، قرار نمی‌گیرند. همچنین بانک مرکزی، دستگاه‌های حاکمیتی و شبکه بانکی همواره باید آمادگی مقابله با بروز و ظهور چنین خطراتی را داشته باشد و اجازه شکل گیری مجدد چنین پدیده های مخربی را ندهند.

رییس شورای پول و اعتبار افزود: در سال جاری تلاش می کنیم فرآیند بازپرداخت باقی مانده سپرده های سپرده گذاران در موسسات غیرمجاز از طریق شناسایی دارایی های غیرمجازها انجام شود.

منبع: روابط عمومی بانک مرکزی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
تو همانى هستي كه بارها گفتي مردم دلار نخريد ضرر مى كنيد ........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین