کد خبر: ۵۱۷۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
شهردار منطقه 22 عنوان کرد

اجرای طرح تفکیک از مبدأ در منطقه 22/ لایحه مدیریت یکپارچه شهری همچنان در انتظار تأیید دولت

شهردار منطقه 22 با تاکید بر تلاش مجموعه شهرداری منطقه 22 برای قرارگیری این منطقه در رأس مناطق 22 گانه شهرداری تهران گفت: طرح تفکیک از مبدأ به عنوان پایلوت در سطح منطقه 22 اجرایی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی نوذرپور در نشست خبری امروز دوشنبه خود با اشاره به اینکه منطقه 22 دارای کارکردهای تفرجی و تفریحی و گردشگری است اما این نقش و کارکرد کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در طرح تفصیلی قرار بود 350 هزار نفر نهایتا در منطقه 22 ساکن شوند اما تغییراتی در طرح تفصیلی به وجود آمد که ظرفیت این منطقه به 500 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت 500 هزار نفری نیز برای منطقه 22 تکمیل شده است و این منطقه به 70 مدرسه جدید نیازمند است. آموزش و پرورش 2000 متر زمین رایگان برای ساخت مدرسه تحویل گرفته است و قرار است در هر مجتمعی که ساخته می‌شود میزان سرانه‌های مورد نیاز اعم از فضاهای سبز، تجاری، آموزشی و ... محاسبه شود و پس از تامین این سرانه‌ها پایان کار داده شود.

وی ادامه داد: در نظر داریم به خانه‌هایی که تفکیک زباله از مبدأ را در سطح منطقه 22 انجام می‌دهند بیمه رایگان آتش نشانی و ایمنی ساختمان دهیم که می‌تواند در مواقع بحران کارکرد بسیار مناسبی داشته باشد. البته در راستای مدیریت بحران مقرر شده در این منطقه پارت زلزله ایجاد شود و برای ساختمان‌های بلند مرتبه مجوز ایمنی ساختمان صادر کنیم.

نوذرپور تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم خودمان را وابسته به بودجه شهرداری یا دولت کنیم بلکه با استفاده از سرمایه‌های مردم و بخش خصوصی در نظر داریم به عنوان هدف گذاری، منطقه 22 را منطقه اول تهران قرار دهیم.

شهردار منطقه 22 با اشاره به اینکه 500 هزار میلیارد تومان بدهی در منطقه 22 وجود دارد افزود: بدهی‌های گذشته و پروژه‌های نیمه تمام دلیل بر آن نمی‌شود که پروژه جدید دیگری اجرا نشود، البته در اجرای این پروژه‌ها لزومی ندارد وابسته به بودجه‌های شهرداری باشیم. ساخت آکوپارک توسعه مترو و تکمیل معابر و خیابان‌های سطح منطقه 22 از جمله برنامه‌هایی است که در آینده با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

نوذرپور با اشاره به فروش تراکم در دوره‌های گذشته در سطح منطقه 22 ادامه داد: در دوره گذشته با وجود اینکه تصمیم درستی اتخاذ نشده و در حوزه‌های مختلف برای مردم حقوق مکتسبه ایجاد شده، لذا ما نمی‌توانیم این حقوق را در نظر نگیریم. 520 هزار ظرفیت برای شهروندانی که در دوره قبل مجوز ساخت و ساز گرفته‌اند صادر شده که در دوره مدیریت شهری جدید تلاش کرده‌ایم با مذاکره بتوانیم از بلندمرتبه سازی توسط این افراد جلوگیری کنیم و در مقابل حقوق مکتسبه آنها در سطح پهنه منطقه به آنها امکانات دیگری را بدهیم اما آنچه که مورد تاکید است در دوره جدید هیچ پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی صادر نشده است.

وی درباره تاثیر ساختمان‌های بلند مرتبه در منطقه 22 بر افزایش آلودگی هوای شهر تهران گفت: هیچ مطالعه علمی در این حوزه انجام نشده است اما اگر اظهار نظری وجود داشته باشد قطعا قابل پیگیری است و باید این موضوع به طور دقیق مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

شهردار منطقه 22 در خصوص دریاچه چیتگر و توجه به مسائل محیط زیستی این دریاچه نیز گفت: دریاچه چیتگر آلودگی خاصی ندارد و به دلیل وجود سیستم مخصوص پایش آب در این دریاچه که به طور مداوم پایش را انجام می‌دهد هیچ گونه آلودگی در دریاچه مشاهده نمی‌شود. برای موضوع بوی بدی که در سطح دریاچه نیز وجود داشت پس از بررسی متوجه شدیم که علت این بو دریاچه چیتگر نیست بلکه به دلیل عدم وجود شبکه فاضلاب در منطقه این مشکل ایجاد شده، لذا در این راستا با شرکت آب و فاضلاب مذاکراتی را انجام دادیم و خوشبختانه ساخت شبکه فاضلاب در منطقه از سال گذشته با سرعت قابل توجهی آغاز شده است.

نوذرپور درباره کاربری‌های دریاچه چیتگر و موضوع مدیریت این مجموعه نیز گفت: دریاچه چیتگر کاملا در اختیار شهرداری منطقه نیست لذا اقدامات زیادی نمی‌توانیم انجام دهیم. مدیریت این مجموعه با سازمان بازنشستگی کارکنان شهرداری تهران است و ما با آنها در حوزه‌های مختلف همکاری می‌کنیم.

وی درباره حضور حیوانات موذی و سگ‌ها در سطح منطقه نیز تصریح کرد: برای موضوع سگ‌ها همانند گذشته زنده گیری و عقیم سازی آنها انجام می‌شود و پس از این مرحله آنها در جنگل چیتگر و برخی مناطق دیگر منطقه 22 رهاسازی می‌شوند؛ چرا که جنگل چیتگر فضای امن آنها تشخیص داده شده؛ اما می‌توانیم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد از حضور آنها در مناطق شهری جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: 20 هزار اصله درخت در پارک چیتگر کاشته شده و یک میلیارد تومان نیز برای آبگیری دریاچه چیتگر به آب و فاضلاب پرداخت شده و آبگیری این مجموعه نیز انجام شده است. تأمین آب دریاچه چیتگر از رودخانه کن انجام می‌شود.

شهردار منطقه 22 با اشاره به موضوع روشنایی در سطح این منطقه و نبود روشنایی کافی در برخی از معابر آن گفت: شهروندان به طور مداوم گلایه‌هایی در مورد روشنایی سطح معابر دارند که در این خصوص با شرکت برق تهران مذاکراتی را انجام داده‌ایم اما آنها نیز محدودیت‌هایی در حوزه مالی دارند. متاسفانه در ایران مدیریت شهری در جایگاه خود قرار نگرفته و آب و برق و گاز به مدیریت شهری سپرده نشده است. لایحه مدیریت یکپارچه شهری نیز متاسفانه در دولت رسوب کرده و همچنان بی نتیجه مانده است.

نوذرپور با بیان اینکه شهرداری منطقه 22 با شرکت‌های آب، برق و گاز همراهی لازم را دارد افزود: آنها نیز باید با شهرداری تعامل موثری داشته باشند و اینطور نباشد که تا پول برق پرداخت نشد برق بوستان‌ها را قطع کنند چرا که در نقطه مقابل ما نیز می‌توانیم اقدام متقابل کنیم و مجوزهایی را که آنها می‌خواهند را ندهیم. لذا بهتر است برای پیشبرد فعالیت‌های شهر هر دو طرف با هم تعامل داشته باشند.

به گزارش ایسنا،وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی درسطح منطقه 22 گفت: برای ما اهمیتی ندارد که چه کسی در منطقه 22 ساختمان می‌سازد. حضور سرمایه گذاران برای ما در منطقه ارزشمند است و از این فرصت و پتانسیل استفاده خواهیم کرد اما همه در برابر ضوابط و مقررات یکسان هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین