کد خبر: ۵۱۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۵
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

تبلیغ انتخابات خبرگان عبادت است

آفتاب‌‌نیوز : این عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، اظهار داشت: اگر قرار باشد در ماه مبارک رمضان،سوءاستفاده‌های سیاسی از مساجد شود،قبل از هر شخص دیگری خود بنده از آن‌ها مطلع می‌شوم و برخورد می‌کنم اما واقعیت این است که خود مردم حواسشان جمع است و به جریانات سیاسی می‌فهمانند که دوست ندارند از مساجد سوءاستفاده شود. 

این در حالیست که برخی از گروه‌های سیاسی و به خصوص اصلاح‌طلبان از احتمال سوءاستفاده برخی جریانات سیاسی از مساجد و مردم در ماه رمضان امسال و در آستانه انتخابات آینده شوراها و مجلس خبرگان رهبری ابراز نگرانی می‌کنند. 

اما رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تأکید دارد که در ماه رمضان باید از هر فرصتی برای تشویق مردم جهت شرکت در انتخابات آینده و به خصوص انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری استفاده کرد. 

ابراهیمی گفت: به طور قطع روحانیون و واعظین باید بخشی از مطالب خود در مساجد را به ویژه در شب‌های مبارک قدر به اطلاع‌رسانی درست از اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مشخص کردن ملاک‌ها و معیارهای نامزدهای اصلح، اختصاص دهند. 

وی افزود: «مرکز رسیدگی به امور مساجد این اقدام را فی‌نفسه یک عبادت می‌داند و آن را توصیه می‌کند. به جریان‌های سیاسی هم توصیه می‌کنیم تا با دوری از باندبازی و گروه بازی، مردم را به حضور گسترده در این انتخابات دعوت نمایند». 

ابراهیمی تصریح کرد: سیاسی کاری و باندبازی سیاسیون در مساجد را به ضرر این نهاد می‌دانیم و هرگز اجازه آن را نخواهیم داد اما به ائمه جماعت،‌ وعاظ و هر شخصی که در مساجد خدمت می‌کند توصیه می‌کنیم تا نقش خود را در انتخابات آینده،‌ ایفا کند. 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره «ابراز نگرانی مراجع تقلید از مضامین برخی مداحی‌ها و برنامه مرکز رسیدگی به امور مساجد برای جلوگیری از این وقایع در ماه رمضان» اظهار داشت: «در ماه مبارک رمضان هیچ میدانی برای مداحی‌های اغراق آمیز در مساجد وجود ندارد». 

به گفته ابراهیمی، «مردم و مساجد در ماه‌ رمضان بیشتر به دعا، تفسیر، وعظ و موعظه، قرائت قرآن و ... اشتغال دارند و معیاری برای شعرخوانی‌ها که مراجع عظام تقلید نگران آنها هستند،‌ وجود ندارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین