کد خبر: ۵۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۸
مدیر مسئول نشریه شما:

سیا به دنبال خبرنگاران ایرانی است

آفتاب‌‌نیوز : اظهارات همدانی در پی مقاله هفته نامه «صبح صادق» ارگان دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح می شود که در شماره اخیر خود از «تلاش سفارتخانه‌های خارجی در تهران برای برقراری ارتباط و جذب روزنامه‌نگاران نشریات و خبرگزاری‌های اصولگرا» خبر داده بود. 

همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، اظهار داشت:‌ خبرنگاران باید به دلایل مختلف مراقب باشند تا مورد سوءاستفاده سرویس‌های جاسوسی خارجی قرار نگیرند زیرا کار دشمن، دشمنی است و در این راه از تمام ابزارها بهره می‌گیرد. برای دشمن فرقی هم بین خبرنگاران اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد. 

مشاور شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: اطلاع ندارم که خبر نشریه صبح صادق معطوف به چه موضوعی بوده است اما این تلاش‌ها به صورت عمومی در جریان هستند و باید اعتراف کرد که سازمان‌های جاسوسی خارجی و به خصوص CIA به دنبال سرپل‌های خبرگیری در ایران هستند. 

مدیر مسئول نشریه «شما» تصریح کرد:«مصداقی برای این مورد خاص در اختیار من نیست اما این سوءاستفاده‌های دشمن از خبرنگاران به عنوان یک احتمال جدی همیشه مطرح بوده و هست». 

محبیان:سپاه حتما اطلاع دارد
«امیر محبیان» عضو شورای سردبیری روزنامه «رسالت» نیز در این باره اظهار داشت: اقدام سرویس‌های جاسوسی خارجی برای جلب روزنامه‌نگاران ایرانی عجیب نیست و این حرکت همواره در دستور کار آنها بوده است. 

محبیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، افزود: با توجه به اهمیت و نقش مهم مطبوعات در جامعه سیاسی ایران،‌ طبیعی است که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هر دو طیف اصولگرا و دوم خردادی در محل توجه بیگانگان هستند. 

وی ادامه داد: پیش از این نیز خبرهایی از تلاش برای جذب تعدادی از عناصر موصر در عرصه مطبوعات،‌ تحت پوشش آموزش‌های ویژه حقوق بشر منتشر شد بنابراین باید دانست که این مسائل همواره به صورت یک تلاش وجود داشته، دارد و خواهد داشت.
 
عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت در پاسخ به این پرسش که «آیا مصداقی در میان روزنامه‌نگاران و خبرنگاران اصولگرا در رابطه با این تلاش‌های سرویس‌های جاسوسی خارجی وجود دارد؟» اظهار داشت: آنهایی که این خبر را منتشر کرده‌اند، حتما از جزئیات آن هم خبر دارند. طبیعتا سفارتخانه‌های خارجی هم تلاش زیادی برای ایجاد ارتباط با رسانه‌ها و افراد مؤثر آنها دارند. 

این روزنامه‌نگار خاطرنشان ساخت: افراد هوشمند معمولا بدون هماهنگی‌های لازم، پاسخ مثبت به این ارتباط‌گیری‌های سفارتخانه‌های خارجی نمی‌دهند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین