کد خبر: ۵۱۸۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
نماینده مسکو در سازمان ملل مطرح کرد

احتمال جنگ آمریکا و روسیه منتفی نیست/ جلوگیری از حمله به سوریه اولویت فوری است

نماینده دائم مسکو در سازمان ملل متحد اعلام کرد، اولویت اصلی و فوری در سوریه جلوگیری از حملات نظامی تحت رهبری آمریکا است که می‌تواند به جنگی خطرناک میان روسیه و ایالات متحده منجر شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اولویت فوری این است که از خطر وقوع جنگ جلوگیری شود.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا او به احتمال وقوع جنگ میان روسیه و آمریکا اشاره می‌کند، گفت: متأسفانه ما نمی‌توانیم از هیچ احتمالی صرف‌نظر کنیم زیرا پیام‌هایی را که از واشنگتن می‌آید، ملاحظه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: آنها می‌دانند ما در سوریه هستیم. امیدوارم مذاکره از طریق کانال‌های مناسب باعث جلوگیری از هرگونه تحول خطرناکی شود.

این دیپلمات روس تصریح کرد: ما امیدواریم که به نقاط بدون بازگشت نرسیم.

نبنزیا گفت که خواستار نشست علنی شورای امنیت است تا در این نشست دبیرکل سازمان ملل متحد با توجه به خطر اقدام نظامی محتمل، به صحبت درباره این بحران بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،این مقام روس وضعیت فعلی را بسیار خطرناک توصیف کرده و گفت:‌ برخی از اعضای شورای امنیت از پرداختن به تهدیدهای اقدام نظامی خودداری می‌کنند.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک گزارش داد، روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز جمعه با هدف رایزنی درباره خطرات اقدام نظامی علیه سوریه شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین