کد خبر: ۵۱۸۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰

فروش خودروهای فولکس واگن رکورد زد

گروه خودروسازی فولکس واگن علی رغم رسوایی خودروهای دیزلی تولیدی خود، توانست رکورد فروش سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ را بشکند.
آفتاب‌‌نیوز :
در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد؛ چرا که پس از آزمایش های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده است.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

اما جالب است با این حال، گویا هیچ چیز حتی رسوایی خودروهای دیزلی هم نمی تواند جلوی محبوبیت و میزان فروش بالای خودروهای تولیدی فولکس واگن را بگیرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، میزان فروش خودروهای تولیدی فولکس واگن در سه ماهه نخست سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به ۱.۵۳ میلیون دستگاه رسیده است که این خود افزایش بی سابقه ای را در تاریخچه فروش این شرکت آلمانی رقم می زند.

البته فولکس واگن رکورد دیگری را در مقیاس کوچکتر، در ماه مارس سال جاری هم زد و آن به فروش رساندن ۷۰۰ هزار و ۵۸۴ دستگاه خودرو بود که در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته ۲۰۱۷ ، شاهد یک رشد ۴.۹ درصدی بوده است.

نکته جالب تر این است که بیشتر این آمار چشمگیر فروش، حاصل آغاز جنگ تجاری میان دو کشور ایالات متحده آمریکا و چین بوده است؛ وگرنه کمتر کسی تصور می کرد یک شرکت ژس از به بار آوردن یک رسوایی بزرگ حقوقی و زیست محیطی، بتواند باری دیگر به موفقیت و رکوردزنی در فروش دست یابد.

چین به عنوان بزرگترین بازار خریدار خودروهای فولکس واگن شناخته می شود که ۸.۶ درصد نسبت به قبل بیشتر از آن استقبال شده است که در کل، عرضه خودروهای تولیدی این شرکت آلمانی بزرگ را بالا برده است.

این درحالیست که فولکس واگن در آلمان، با ۰.۸ درصد کاهش فروش مواجه شده است که این نشان می دهد احتمالا آلمانی ها از خیانت در امانت این شرکت و همچنین رسوایی زیست محیطی و حقوقی فولکس واگن دلخورند و سعی کرده اند از خودروهای آن خریداری نکنند. البته دلیل دیگر آن نیز می تواند رشد قابل توجه فروش خودروهای برقی و الکتریکی و جایگزین نمودن آنها با وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت موتور۱، فولکس واگن که برندهای بزرگ و زیرمجموعه های لوکس سازی همچون سئات، اشکودا، لامبورگینی، بنتلی، پورشه و بوگاتی را در اختیار دارد، در حال حاضر تصمیم گرفته است برای افزایش سود عملیات یخود و همچنی محبوبیت خود در میان مردم و کشورهای مختلف، به چمع چند تولیدکننده برتر خودروهای برقی و الکتریکی لوکس جهان بپیوندد.

به نظر می رسد تغییر استراتژی و سیاست گذاری های این شرکت می تواند کمک بزرگی به افزایش قابل ملاحظه در میزان فروش و سود فولکس واگن کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین