کد خبر: ۵۱۸۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳

فرماندهی نیرو‌های مسلح سوریه: تجاوز علیه سوریه خللی در عزم ما برای ریشه کن کردن تروریسم ایجاد نمی‌کند

فرماندهی نیرو‌های مسلح سوریه اعلام کرد، تجاوز سه جانبه‌ای که علیه سوریه صورت گرفت خللی در عزم این کشور برای ریشه کن کردن تروریسم ایجاد نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرماندهی نیرو‌های مسلح سوریه اعلام کرد، تجاوز سه جانبه‌ای که علیه سوریه صورت گرفت خللی در عزم این کشور برای ریشه کن کردن تروریسم ایجاد نخواهد کرد.

به نقل از تلویزیون الاخباریه سوریه، فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «همزمان با مقابله سامانه‌های دفاع هوایی با تجاوز سه جانبه‌ای که آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه اهداف متعددی در سوریه انجام دادند و پس از یک سلسله عملیات‌های نظامی متمرکز و قوی که به مدت یک هفته صورت گرفت، یگان‌هایی از نیرو‌های مسلح قهرمان ما و نیرو‌های همپیمان مان توانستند غوطه شرقی را به طور کامل از وجود گروه‌های تروریستی مسلح پاکسازی کنند.»

فرماندهی نیرو‌های مسلح سوریه ادامه داد: «این امر پس از بیرون راندن تمامی تروریست‌ها از منطقه دوما، آخرین پایگاه تروریست‌ها در غوطه شرقی، حاصل شد. پس از آن یگان‌های مهندسی ارتش سوریه فوراً اقدام به بررسی میدان، خیابان‌ها و گذرگاه‌ها کردند تا مین‌ها و بمب‌هایی که تروریست‌ها در شهر کار گذاشته بودند خنثی کنند، تا به این وسیله بقیه یگان‌های نیرو‌های مسلح بتوانند امنیت مناطق آزاد شده را فراهم کنند و زمینه برای بازگشت ایمن غیرنظامیان به خانه‌های شان فراهم گردد.»

وی افزود: «تا کنون کارگاه‌های اسلحه و مهمات سازی و انبار‌های تسلیحاتی متعددی کشف و ضبط شده است. همچنین انبار‌های غذایی متعددی کشف شده اند، تروریست‌ها مواد غذایی را در این انبار‌ها احتکار می‌کردند و اهالی را گرسنه نگه می‌داشتند و به خاطر تامین مواد غذایی شان از آن‌ها باجگیری می‌کردند.»

فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه گفت: «همچنین درمانگاه‌ها و انبار‌های مواد دارویی نیز کشف شده اند. تعداد زیادی نیز تونل کشف شده است. این پیروزی بزرگ در ریشه کن کردن تروریسم و آزادسازی دوما از لوث وجود آن‌ها نتیجه طبیعی حمایت ملت از ارتش عربی سوریه است. بخشی از این حمایت آنگاه آشکار شد که مردم مناطق مختلف غوطه شرقی به خیابان‌ها آمدند و از ارتش عربی سوریه خواستند که آن‌ها را از چنگال تروریست‌ها نجات دهند و امنیت را به مناطق آن‌ها بازگرداند.»

وی همچنین گفت: «فرماندهی ارتش و نیرو‌های مسلح با توجه به اینکه در عرصه عمل و نه سخن ثابت کرده است که به شدت حیات غیرنظامیان و امنیت آن‌ها برایش مهم است، پس از آنکه سپیده دم امروز با تجاوز سه جانبه مقابله کرد بار دیگر بر این نکته تاکید می‌کند که دست از مبارزه با تروریسم نخواهد کشید و تروریسم را در هر جای خاک سوریه که باشد ریشه کن خواهد کرد هرچقدر هم که کشور‌های حامی تروریست‌ها از آن‌ها حمایت کنند باز هم در عزم نیرو‌های مسلح سوریه برای مبارزه با تروریسم خللی وارد نخواهد شد و خواهد کوشید که امنیت و ثبات را به سراسر جمهوری عربی سوریه بازگرداند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین