کد خبر: ۵۱۸۵۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

گزینه نظامی برای ریاست‌جمهوری؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مطرح کردن گزینه نظامی برای ریاست‌جمهوری، مُهمل است، ‌یک نظامی بیاید که چه شود؟ ممکن است یک فرد شخصی بیاید که روحیه‌ای محکم و بانظم داشته باشد؛ ‌در حالی که ممکن است یک فرد نظامی بیاید که خوب عمل نکند.
آفتاب‌‌نیوز :
سید مصطفی هاشمی طبا در پاسخ به این سوال که فشارهای اقتصادی همیشه بر دوش اقشار ضعیف جامعه بوده است نه صاحبان سرمایه و نقدینگی که شما اشاره کردید، ‌آیا امکان دارد بحران‌های این چنینی باعث بازگشت اعتراضاتی که در دی ماه شاهد آن بودیم شود، ‌بیان کرد: بله، امکان دارد. باید مراقب باشیم همه چیز به یکدیگر مرتبط است.

وی افزود: حرف من این است ارزی که ما با صادرات نفت و این همه به سختی به دست می‌آوریم نباید به این آسانی از دست بدهیم. مجلس تصویب می‌کند که دولت برای جبران کسری بودجه ارز بفروشد که دولت هم می‌فروشد زمانی که این اتفاق می‌افتد وارد کننده هر کالایی که بخواهد وارد می‌کند که این امر مغایر با بیانات رهبری است که گفته‌اند باید از صنایع داخلی حمایت کنیم.ما باید یک نظارت و سیستم کنترل شده داشته باشیم تا از این بحرانی که در آن هستیم آرام‌آرام خارج شویم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی‌ها مطرح می‌کنند با توجه به شرایط کشور یک نظامی باید رئیس جمهور آینده ایران باشد در صورتی که در گذشته بودند افرادی نظامی که در انتخابات شرکت کردند اما از سوی مردم مورد استقبال قرار نگرفتند، نظر شما چیست، ‌گفت: چنین حرفی مهمل است، ‌یک نظامی بیاید که چه شود؟ ممکن است یک فرد شخصی بیاید که روحیه‌ای محکم و بانظم داشته باشد؛ ‌در حالی که ممکن است یک فرد نظامی بیاید که خوب عمل نکند.

وی ادامه داد: همین موارد که در انتخابات گذشته شرکت کرده‌اند وقتی که سوابقشان را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهیم مشاهده می‌کنیم که چقدر بی‌حساب و کتاب اقدام کرده‌اند.

هاشمی‌طبا خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد یک نظامی بیاید که غیرحساب شده عمل کند و در مقابل یک غیرنظامی با فکر و اندیشه بیاید کدام بهتر هستند؟ لباس که به افراد شخصیت نمی‌دهد بلکه این فکر و اندیشه است که آنان را متمایز می‌کند. نظامی انواع و اقسام دارد بعضی‌ها ممکن است نظامی باشند اما لیبرال فکر کنند. بعضی‌ها هم مانند شهید رجایی غیرنظامی بودند اما آن قدر با حساب و کتاب عمل می‌کردند که آدم می‌ماند؛ پس این حرف‌ها درست نیست.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
1
0
شاید جناب آقای سیّدمصطفی هاشمی طبا بتوانند گزینه بسیار توانمند و قابلی برای اداره شهر در سمت شهردار باشند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین