کد خبر: ۵۱۸۶۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
حفظ ذخاير و منابع بانك مركزي بعنوان پس انداز ملي از اولويت هاي دولت است

جهانگیری: دولت اجازه نمی‎دهد زندگی ميليون‌ها ايرانی توسط عده‌ای سودجو آسيب ببيند

معاون اول روحانی: دولت اجازه نمي دهد زندگي ميليون ها ايراني متأثر از نوسانات ارزي توسط برخي افراد سودجو آسيب ببيند.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون اول رييس جمهور با اشاره به منابع و ذخاير ارزي و فلزات گران بهاي بانك مركزي گفت: نظام بانكي كشور بايد با برنامه ريزي و مديريت نقدينگي موجود كشور به جامعه اطمينان دهد كه ارزش دارايي هاي مردم حفظ خواهد شد و نبايد آنها نسبت به آينده دغدغه و نگراني داشته باشند و سياست هاي ارزي جديد كشور به همين منظور اتخاذ شده است.

دكتر اسحاق جهانگيري صبح امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد اقتصادي ساماندهي مسائل ارزي كشور اظهار داشت: حفظ ذخاير و منابع بانك مركزي بعنوان پس انداز ملي از اولويت هاي دولت است كه با اجراي سياست هاي ارزي اتخاذ شده اين مقصود حاصل خواهد شد.

وي ضرورت هدايت نقدينگي كشور به سمت توليد و بازار سرمايه را يادآور شد و گفت: دولت اجازه نمي دهد زندگي ميليون ها ايراني متأثر از نوسانات ارزي توسط برخي افراد سودجو آسيب ببيند.

جهانگيري از بانك مركزي خواست با ايجاد حساب سپرده گذاري سكه همانند سپرده گذاري ارزي در بانك ها اقدام لازم را انجام دهد تا مردم بتوانند با سپرده گذاري طلا و سكه نزد بانك ها سود اين سپرده گذاري ها را نيز دريافت كنند.

رييس كل بانك مركزي نيز با اشاره به ميزان پيش فروش سكه و استقبال مردم در روزهاي اخير گفت: براي از بين بردن حباب قيمت در بازار طلا و سكه بانك مركزي به پيش فروش سكه ادامه خواهد داد.

در اين جلسه كه وزراي اقتصاد و دارايي، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، صنعت، معدن و تجارت و روساي سازمان برنامه و بودجه و بانك مركزي و معاون اقتصادي رييس جمهور و دستيار ارشد اقتصادي رييس جمهور حضور داشتند پيرامون نحوه عرضه و قيمت سكه در بازار و تخصيص مابه التفاوت واردات دارو و كالاهاي اساسي بحث و تبادل نظر شد و تصميمات لازم اتخاذ شد.

در اين جلسه همچنين مقرر شد قيمت دارو با توجه به پرداخت مابه التفاوت ۴۰۰ توماني به ازاي هر دلار براي واردات دارو افزايش پيدا نكند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Norway
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
1
همه میدانند خزانه ارزی را خالی کردند.
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
1
سالهای سال است که همین سودجوها نگذاشته اند اب خوش از گلوی هیچکس پایین برود . به موازات ان ملت بخصوص اقشار اسیب پذیر نفرینشان میکنند . خدا کند که تمام مسئولان هم دیگر کاسه ی صبرشان لبریز شود, پایان این سودجوئیها را رقم بزنند . انشاالله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین