کد خبر: ۵۱۸۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل مشهد خبر داد

رکود بازار فروش خودرو بر اثر نوسانات قیمت دلار

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: به علت نوسان شدید بازار ارز، بازار فروش خودروهای خارجی دچار رکود سنگینی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حمیدرضا حیدری با تشریح اوضاع بازار فروش خودرو در مشهد، بیان کرد: مسئله‌ افزایش قیمت دلار بر فروش خودروهای داخلی تاثیری نداشته‌است، زیرا فروش خودروهای داخلی شروع نشده‌ و قیمت‌های آن مشخص نیست. درمورد خودروهای خارجی نیز نوسانات بازار ارز، بازار خودروهای خارجی را هم دچار اختلال کرده‌است.

وی ادامه داد: هم خریدار از خرید ناتوان است و هم فروشنده تمایل به فروش ندارد. این شرایط تا مادامی که بازار ارز به ثبات برسد ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد تصریح کرد: عدم تمایل به فروش فروشندگان خودرو قابل درک است و از جانب ما نمی‌توان فشاری بر آنان اعمال کرد، قریب به اکثر اتومبیل‌های موجود در نمایشگاه‌ها به صورت امانتی و مال افراد بوده‌ است. پیشتر قیمتی برای آن در نظر گرفته‌اند و هم‌اکنون هم تمایل به فروش ندارند.

حیدری با اشاره به وضعیت فعلی بازار، خاطرنشان کرد: ما تابع بازاریم و زمانی که بازار دارای چنین نوسانات شدیدی است، قطعا بازار دچار رکود خواهد ‌شد در این وضعیتی که قیمت دلار مشخص نیست، هم خریدار و هم فروشنده از عمل عقب‌نشینی می‌کنند. این وضعیت تا ثبات بازار ارز ادامه خواهد‌ داشت.

وی ضمن گلایه‌مندی از شرایط فعلی بازار ارز و نوسانات شدید قیمت دلار گفت: اگر این نوسانات دلار و بازار ارز تشدید پیدا کند و به ثبات نرسد، حتما رکود فعلی بازار خودرو تشدید خواهد شد. با این وضعیت مردم بیشتر در یک بلاتکلیفی و سردرگمی قرار دارند و این بلاتکلیفی اصلا برای اقتصاد کشور خوب نیست.  

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین