کد خبر: ۵۱۸۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

سردار جلالی: برخی جریانات داخلی مسیر نفاق را پیش گرفته‌اند/ احتمال دارد امسال نیز تهدیدات و حوادثی رخ دهد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت:احتمال دارد امسال نیز یک‌سری حوادث و تهدیدات اتفاق بیافتد، بنابراین باید نگاه‌مان به عنصر تهدید، آسیب و روند مقابله با آن پیش‌دستانه باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار غلامرضا جلالی، طی سخنانی در اولین همایش بصیرت‌افزایی که در سالن همایش‌های سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، با تبریک اعیاد رجب  و گرامیداشت یاد شهدای بسیج، جهاد، مدافع حرم و شهید صیاد شیرازی گفت: سال ۹۶ را پشت سر گذاشته‌ایم و وقتی در ابتدای سال هستیم باید به ظرفیت‌ها، تهدیدات و آسیب‌های پیش‌رو نگاه کنیم و رویکردی را اتخاذ کنیم که رهبر انقلاب از ما انتظار دارند و آن را به نحو احسن انجام دهیم.

جلالی با اشاره به ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل بعنوان یک سازمان دفاع پایه اظهار داشت: موضوع مقابله با تهدیدات، مراقبت،کنترل آسیب‌ها و بررسی سناریوهای تهدیدات باید مورد بررسی قرار گیرد تا متناسب با تهدیدات رویکرد مناسب اتخاذ کرد، حوزه پدافند غیرعامل، کل کشور را در بر می‌گیرد و در این حوزه تهدیدات کل کشور را مدنظر داریم.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مشهد در آغاز سال نو تصریح کرد: احتمال دارد امسال نیز یک سری حوادث و تهدیدات اتفاق بیافتد و ما می‌خواهیم نگاه‌مان به عنصر تهدید، آسیب، فآایند و روند مقابله، پیش‌دستانه و به افق‌های آینده کشور توجه داشته باشد که نگاه رهبر انقلاب، نگاه راهبردی و نویی است که رویکردهای کشور در سال نو را تبیین می‌کند.

جلالی اظهار کرد: رهبر انقلاب معتقدند امروز روز اعتلای ایران است و به همین خاطر، تمرکز زیادی از تهدیدات برای ما شکل گرفته است دنیا بر تهدیدات غیرموثر و کم‌اثر تمرکز نمی‌کند، اگر تهدیدات موثر علیه ما دارند نشان‌دهنده نقش کلیدی و موثر ما در منطقه است. رهبر انقلاب در سخنان خود به جنگ اقتصادی و مشکلات کشور اشاره کردند و در جمع‌بندی خود گفتند ما هیچ مشکل غیرقابل‌ حلی در جمهوری اسلامی ایران نداریم.

وی در ادامه گفت: رهبر انقلاب معتقدند مجموعه راه‌حل‌های مشکلات درون کشور است، باید با اتکا به درون مشکلات را حل کنیم و نیازی به وابستگی به خارج از کشور برای حل مشکلات نداریم، پاسخ تمام مشکلات با تمرکز و استفاده از ظرفیت‌های داخلی وجود دارد.

جلالی با اشاره به سخنان رهبری در حرکت انقلاب به سمت جوان‌گرایی، گفت: نظر رهبر انقلاب این است که از افراد مسن کمتر در سطوح مدیریتی استفاده شود و دیدگاهشان این است که کار باید به جوانان سپرده شود، و انقلاب در سطوح مختلف باید جوان‌گرا شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص مباحث سال ۹۷ افزود: مانند سابق اصلی‌ترین جنگ ما جنگ اقتصادی است، این موضوع محور اصلی تهدیدات است، در نگاه کلی ،تمرکز تهدیدات بر محور مردم ،از اصلی‌ترین تهدیدات است و دشمن به دنبال ایجاد عارضه و مشکل در انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف است که شامل؛ حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده و می‌تواند از طریق شبکه اجتماعی به مردم منتقل شود و مردم را در درگیر نمایند.

وی با اشاره به تهدیدات امنیتی افزود: این تهدید به طبع سایر تهدیدات می‌تواند شکل بگیرد که تهدیدات نظامی و کلان را نیز شامل می‌شود که محور آن مردم‌ است، و ابزارها و مدل‌های مختلفی را در بر دارد.

جلالی گفت: باید بتوانیم در برابر تهدیدات مردم را حفظ و نیازهای آنان را پاسخ داده انسجام میان مردم و حکومت را حفظ کنیم و در یک تعامل اجرایی اجازه ندهیم تعامل میان مردم و حکومت بهم بخورد، طبیعتا شبکه‌های اجتماعی سازماندهی فکری، اقتصادی و امنیتی مردم را هدف گرفته اند، در اویل دی ماه دیدیم الگویی از این مسئله اجرا شد، موضوع مردم‌محوری، اقتصاد و شبکه‌های اجتماعی در حوزه تهدیدات به صورت جدی نقش‌آفرینی می‌کند که دشمن تلاش دارد این موضوعات را در حوزه امنیتی دنبال کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اولویت بندی تهدیدات گفت: در جلسه قبل از شروع سال، گزارشی از پیشرفت های سال ۹۶ و برنامه های سال ۹۷ در آن جلسه ارایه شد و مورد تصویب و تشویق رییس محترم ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: سازمان پدافند با گذشت ۱۴ سال از عمرش به دستاوردهای خوبی رسیده است ، سازمانی است که تهدیدات نوین ، دانشی و ترکیبی را رصد می کند و به زبان تخصصی تهدیدات را بیان می کند، نکته دیگر اینکه هشدارهایی که توسط سازمان داده می شود کم کم به دقت و به نوعی به صحت آن پرداخته شده و به ان اعتماد می شود.

جلالی گفت: تهدیدات پیچیده ترشده و فرصت و تهدید با هم مخلوط و ترکیب شدند که سازمان پدافند غیرعامل به درستی آنها را تشخیص داده ، بحمدالله اعتماد خوبی نسبت به آن ایجاد شده است که باید آن را حفظ و ارتقاء دهیم.

وی در ادامه گفت:در طول چندین دولت ترجیح منافع ملی بر منافع گروهی و حزبی محور کار در سازمان شده است که باید آن را حفظ کنیم،سازمان پدافند غیرعامل بر اساس یک پایداری ساختاری، تداوم کارکرد و استراتژی منسجم و ثابت ، حفظ اصول راهبردی پدافندی ، استراتژی منسجم حرکت می کند و این باعث شده تصویر ی مناسب از سازمان پدافند غیر عامل در کشور ایجاد شود و توانسته ایم یک بنیه علمی و تقریبا تخصصی با عمق دانش در کشور ایجاد کنیم.

جلالی با بیان اینکه نگاه این سازمان نگاه علمی به مسایل و پدیده هاست افزود، این امر از تذکرات رهبری معظم انقلاب و دستاوردهای سازمان پدافند غیرعامل در کشور است.

وی ایجاد باور ملی نسبت به سازمان پدافند غیرعامل را از دیگر دستاوردهای این سازمان دانست و گفت: بخش زیادی از دستگاه‌های اجرایی شهری، استانی و ملی باور خوبی نسبت به سازمان پدافند غیرعامل دارند و این امر نسبت به گذشته، بسیار مطلوب تر است ، توانسته ایم در حوزه های مختلف دانش بین رشته ای پدافند غیرعامل را ایجاد و تولید کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل دستاوردهای برشمرده شده این سازمان را دستاوردهای معنوی خواند و گفت: باید این دستاورد ها حفظ شود و عمق بیشتر کسب کند. در سال ۹۷ رویکردی تهدید محور در برنامه ها دیده شده‌است ،برنامه ها به شکل کلان ارایه و مورد قبول واقع شد که این برنامه ها از پختگی نسبی برخودار است ، باید این موضوع تداوم پیدا کند. رهبر انقلاب از ما انتظار دارند که انقلابی عمل کرده در چهارچوبی عمل کنیم که آسیب پذیر نباشد. ایشان خستگی ناپذیری را از یک فرد انقلابی انتظار دارند و فرد انقلابی را فردی با پشتکار می دانند که موضوع را دنبال و به نتیجه می رساند، پشت هیچ خاک ریز به عنوان مانع متوقف نمی شود و دشمن شناس بوده و بموقع عمل می کند.مخلصانه و فی سبیل الله عمل کردند را از دیگر خصوصیات فرد انقلابی می دانند.

جلالی اظهار کرد: در برنامه امسال این سازمان برنامه محوری و حرکت بر اساس استراتژی های تدوین شده را رویکرد برنامه های سال ۹۷ قرار دادیم و تلاش کردیم که امسال برنامه ها بر اساس انطباق با واقعیت بوده و قابل اجرا باشد و از منابع مالی و اعتباری و معنوی هم استفاده شود، و تقریبا برای تمام حوزه ها راهبرد تدوین کرده ایم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به شکل گیری برخی جریانات علیه انقلاب اسلامی با تمرکز آمریکایی ها ، رژیم صهیونیستی و سعودی ها افزود: این جریانات تلاش می کنند ظرفیت های مخالف بیرونی و درونی را علیه نظام اسلامی بکار ببرند، نزدیک شدن رژیم صهیونیستی و آمریکا و عربستان سعودی به یکدیگر می تواند برای ما خطرناک باشد و محور خطر خیزی علیه کشور شکل گیرد، رژیم صهیونیستی و سعودی ها تلاش زیادی می کنند که پیشرفت ها و فتوحات ما در منطقه خاورمیانه و سوریه، لبنان و عراق بدست آمده را برعکس جلوه دهند که این موضوع محور درگیری ما با مقاومت است.

وی گفت :در این جا است که فهم و بصیرت دینی و سیاسی معنا می دهد ، در نگاه کلان اگر نامه هایی را که برای رهبری نوشته شده است نگاه کنیم و محورهای نامه ها را از دو جریان استخراج کنیم نمی توانید تشخیص دهید که کدام چپ و کدام راست است، محور تعارض علیه رهبری و حاکمیت است که هر کس با ادبیات خود نوشته است و هر دو با محور استراتژی بیرونی به شکل بطئی یا پشت پرده هماهنگ است که ما نمی توانیم تشخیص دهیم و دستگاه‌های اطلاعاتی باید تشخیص دهند.

جلالی یادآور شد: امام و رهبری هر دو تاکید نموده‌اند که در جریان فتنه، تکلیف خود را با دشمن مشخص کنید، لازم است با بصیرت و دقت حق و باطل را تشخیص دهیم که بهترین محل تشخیص سخنان رهبر انقلاب است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین