کد خبر: ۵۱۸۸۵۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
جز نصیحت کردن و دعوت به هدایت مسئولین و غیر مسئولین راه دیگری برای حفظ نظام نیست

آیت‌الله جوادی‌آملی: این جامعه‌ جهنم است که افراد به یکدیگر بد می‌گویند و آبروی هم را می‌ریزند

آیت الله جوادی‌آملی گفت: جامعه نباید مانند جهنم باشد که در آنجا «کُلَّما دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَها»؛ جامعه ای که افراد به یکدیگر بد می‌گویند، آبروی هم را می ریزند و ضعف یکدیگر را افشا می کنند، جهنم است، چرا مثل بهشت نباشیم که «دَعْوَاهُمْ فِیهَا سُبْحَانَکَ اللَّهُمَّ وَ تَحِیتُهُمْ فِیهَا سَلاَمٌ».
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت الله جوادی آملی گفت: خبرنگارها، روزنامه‌نگارها، این دست به قلم‌ها، باید بدانند می‌توانند چیزی بنویسند که خدا هم به قلم ما و هم به مکتوب ما قَسم بخورد. چرا خود را ارزان بفروشیم؟ مگر نفرمود قَسم به قلم! قَسم به کتاب! «یسْطُرُونَ»؛ یعنی مسطورات، یعنی نوشته‌ها. چرا ما این نباشیم؟.

آیت الله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود، که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان این مطلب که با تمام وجود موظّف هستیم خون‌های پاک شهدا را حفظ کنیم، اظهار داشت: اگر خدای ناکرده، این نظام آسیب ببیند لعنت ابد دامنگیر ما می‌شود. این نظام به آسانی به دست نیامده، به واقع ما مسئول هستیم، در حقیقت الآن بهترین دوران امتحان ماست که چطور می توانیم این خونهای پاک را حفظ کنیم و به ثمر برسانیم.

وی با یادآوری جان فشانی ها و فداکاری های صورت گرفته در دوران انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: جز ناله کردن و تضرّع به درگاه حق، جز توبه کردن، جز مواظب بودن، جز سفارش کردن و نصیحت کردن و جز دعوت به هدایت مسئولین و غیر مسئولین راه دیگری برای حفظ این نظام و رهایی از مشکلات وجود ندارد.

آیت الله جوادی آملی در توصیه ای به اصحاب رسانه تصریح داشت: این خبرنگارها، این روزنامه‌نگارها، این دست به قلم‌ها، باید بدانند می‌توانند چیزی بنویسند که خدا هم به قلم ما و هم به مکتوب ما قَسم بخورد. چرا خود را ارزان بفروشیم؟ مگر نفرمود قَسم به قلم! قَسم به کتاب! «یسْطُرُونَ»؛ یعنی مسطورات، یعنی نوشته‌ها. چرا ما این نباشیم؟ غرض این است که ما همیشه و هر لحظه‌ّ باید خودمان را به خدا بسپاریم.

منبع: خبرانلاين 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
آیت الله بزرگ وجودت به حول و قوه الهی سلامت بادانشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
درود وسلام خدا و رسولش بر حضرت ایت الله جوادی املی واین نصایح مشفقانه ومستند به ایات و روایات ایشان ، امیدوارم همهء مردم وقلم به دستان این نصایح را به گوش جان بسپارند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
3
حاج آقا از اين حرف ها گذشته همه را فساد گرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
2
مسبب این جهنم کیه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
2
شما باید بدانید چرا اینجوری شده،؟!
مجید محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
1
با درود جناب جوادی آملی . کاش زمان برگزاری مناظره های سال 88 که احمدی نژاد به بگم و بگمها آبروی خیلی از انقلابیون اصیل را می برد حرف می زدید . و حالا هم بازم این آقا با بگم بگمها همه را تحدید می کند و هنوز آزادنه حرف می زند. چقدر مظلومند ........! همه می فهمند چه کسانی را می گویم. موفق باشید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین