کد خبر: ۵۱۸۹۶۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته است که هنوز تصمیمی برای فیلترشدن شبکه‌های مجازی گرفته نشده است

واعظی: مشکلی در تامین و توزیع ارز نیست/کسانی که عادت کرده‌اند تمام تعطیلاتشان به خارج بروند، خب نروند/درباره کاوه مدنی اطلاعی ندارم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تمام اقشاری که نیازمند دریافت ارز هستند، در تصمیم‌گیری‌های کارگروه مربوط به توزیع ارز مدنظر قرار گرفته‌اند و در حال حاضر مشکلی در تامین و توزیع ارز نداریم./اگر مردم برای تفریح و یا دیدن فرزندانشان می‌خواهند از کشور خارج شوند، یک بار در سال ارزشان پرداخت می‌شود/مردم اگر جایی با ارائه ارز بالاتر از 4200 تومان روبرو شدند، به سازمان تعزیرات خبر دهند، چرا که حتما با آن‌ها برخورد خواهد شد./من راجع به کاوه مدنی اطلاعی ندارم و باید از کسی که مطلع است سوالتان را بپرسید، ولی می‌توانم بگویم که دوتابعیتی در دولت نداریم./هنوز تصمیمی برای فیلترشدن شبکه‌های مجازی گرفته نشده است. نباید طوری صحبت کرد که گویی این تصمیم اجرایی شده است. تلگرام یک شبکه از شبکه‌های موجود در فضای مجازی است. آقای جهانگیری تصمیم گرفته است که از تلگرام خارج شوند و این تصمیم خودشان است. براساس حقوق شهروندی الان خودمان تصمیم گرفته‌ایم که از فضای تلگرام خارج شویم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که آیا دولت تصمیمی برای فیلتر تلگرام دارد یا خیر، اظهارکرد: مسئول پاسخگویی به این سوال آقای جهرمی هستند. به مسئولین مربوطه خواهم گفت که به خبرنگاران پاسخ دهند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی در ادامه با اشاره به موضوع ارز افزود: ارز متعلق به همه ملت ایران است و باید از آن استفاده بهینه شود. وقتی شورای پزشکی تایید کند که کسی بیمار است و برای بیماری می‌خواهد از کشور خارج شود، دولت ارزش را تامین می‌کند. اگر مردم برای تفریح و یا دیدن فرزندانشان می‌خواهند از کشور خارج شوند هم یک بار در سال ارزشان پرداخت می‌شود.

واعظی: مشکلی در تامین و توزیع ارز وجود ندارد/کسانی که عادت کرده‌اند تمام تعطیلاتشان را به خارج بروند، خب نروند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: کسانی که عادت کرده‌اند تمام تعطیلاتشان را به خارج بروند، خب نروند. نمی‌خواهم بگویم نروند؛ می‌خواهم بگویم وقتی کسی می‌خواهد از ارز همه ملت ایران این چنین استفاده کند، ما باید قوانینی بگذاریم که این ارز به همگان تعلق پیدا کند.

واعظی گفت: ما سعی کرده‌ایم تمامی کسانی که نیاز به ارز دارند را در تصمیم‌گیری‌هایمان مدنظر قرار دهیم. کارگروه مربوطه مرتب جلسه برگزار می‌کنند. اگر در آینده به موارد جدیدی برخورد کردیم که مردم ما نیاز به ارز دولتی دارند حتما آن‌ها را هم در نظر خواهیم گرفت. بنای ما بر این است که همه نیازمندی‌های معقول و قانونی مردم برآورده شود تا نیاز نباشد برای خرید ارز به خیابان بروند.

وی در تصریح گفته‌هایش، یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا تکلیف سرمایه‌گذاران، بیماران و همه اقشاری که نیازمند ارز دولتی هستند در تصمیم‌گیری‌هایمان معلوم باشد. در گذشته برای برخی از اقلام ارز مبادلاتی می‌دادیم و مابقی در خیابان ارز می‌خریدند. حالا با این تصمیم‌گیری‌ها خیلی از اجناس ارزان خواهد شد. کسی که تا پیش از این ارز گران می‌خریده، الان ارز 4200 تومان را می‌گیرد هم خیالش راحت است که مبادلاتش از طریق بانک انجام می‌شود و هم ارز یکسانی با سایر وارد کنندگان به دستش می‌رسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهارکرد: من از بسیاری از رسانه‌ها، صدا و سیما و مجلس و همچنین نهادهایی که پشت این تصمیمات هستند، تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم تصمیماتمان را درست اجرایی کنیم.

وی خطاب به مردم خاطرنشان کرد اگر جایی با ارائه ارز بالاتر از 4200 تومان روبرو شدند، به سازمان تعزیرات خبر دهند، چرا که حتما با آن‌ها برخورد خواهد شد.

واعظی با بیان اینکه ثبت سفارشات ارزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، گفت: در کنار فعالیت‌های این وزارتخانه، بانک‌ها مامور شدند تا ارزها را به متقاضیان پرداخت کنند. کمبود ارز نداریم و کارها به خوبی انجام می‌شود. آنچه که الان اتفاق افتاده است،‌ ساماندهی ارز است. ممکن است برخی از شعبات هنوز خوب توجیه نشده باشند، وگرنه سیاست‌ها به خوبی اتخاذ و دستورالعمل‌هایش اعلام شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد که تاریخ سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران مشخص نشده است و وقتی به برنامه سفر رئیس جمهور روحانی نزدیک شدیم، آن را اعلام خواهم کرد.

وی در واکنش به صحبت‌های دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر ایستادگی رئیس جمهور برای جلوگیری از فیلتر تلگرام گفت: ایشان حرف‌های مختلفی می‌زنند که خیلی از آن‌ها پایه و اساسی ندارد؛ این حرف هم یکی از آن‌هاست.

واعظی در خصوص حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نیز گفت: این موضوع جدیدی نیست و در آن چهار سالی که بنده وزیر ارتباطات بودم، همواره جزء سیاست‌هایم بود. خوشبختانه این حمایت‌ها در حال نتیجه دادن است. دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی کار بسیار دقیقی انجام داده و بین 10 تا 15 پیام‌رسان داخلی 5 تا از آن‌ها را معرفی کرده که پلتفرم و چارچوب‌ آن‌ها مشخص است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: من هم در بررسی‌هایم متوجه شدم که این 5 پیام‌رسان داخلی که همگان با آشنا شده‌اند از مابقی بهتر است. مقام معظم رهبری فرمودند که ما باید از کالای ایرانی استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: حمایت از کالای ایرانی، بدین صورت است که برای کار کردن ایرانی کار ایجاد می‌کنیم و این بسیار خوب است. این سیاست در دولت ما هم وجود دارد. در دفتر رئیس جمهور کارگروهی تعیین کرده‌ایم که از لحاظ فرهنگی بازاریابی و تبلیغاتی تمام وزارتخانه‌ها بتوانند مردم را به سمت استفاده از کالاهای ایرانی سوق دهند.

واعظی افزود: وقتی در مورد پیام‌رسان‌ها صحبت‌ می‌کنیم هم پول و هم اطلاعات مردم است که از بین می‌رود. به جای اینکه این اطلاعات در داخل کشور باشد در خارج از کشور وجود دارد. ما به عنوان دولت نمی‌خواهیم بگوییم کسی حق ندارد از پیام‌رسان خارجی استفاده کند. در حال حاضر تعداد زیادی پیام‌رسان خارجی در دسترس مردم است. ممکن است یک پیام رسانی مشکلی برای مردم ایجاد کند که در جای خود توسط شوراهای مربوطه در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: توصیه ما در حال حاضر این است که از پیام‌رسان‌های داخلی که وابسته به بخش خصوصی هستند، استفاده شود. امروز در دولت بحث شد و دوستانمان پیشنهاد کردند که ما از خودمان شروع کنیم. قرار شد، کسانی که در پیام‌رسان‌های خارجی هستند را به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در سال 93 دستورالعملی را به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ کردیم که هیچ فعالیت دولتی را حق ندارند در پیام‌رسان‌های خارجی انجام دهند. این بار علاوه بر اینکه این موضوع را مجددا ابلاغ کردیم،‌حتی به خودمان هم توصیه کردیم تا از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنیم.

واعظی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر چگونگی استعفای کاوه مدنی از معاونین سازمان محیط زیست، اظهارکرد: من راجع به ایشان اطلاعی ندارم و باید از کسی که مطلع است سوالتان را بپرسید، ولی می‌توانم بگویم که دوتابعیتی در دولت نداریم. لحظه‌ای که مطلع شویم دو تابعیتی در دولت وجود دارد، در لحظه اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اقدامات دولت برای حفظ امنیت اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی گفت: از ابتدای دولت دوازدهم همواره شخص رئیس جمهور اعلام کردند که توجه به حقوق شهروندی و حفظ حریم شخصی آن‌ها ضروری است. این موضوع نه فقط برای شبکه اجتماعی،‌ بلکه در تمام موارد صادق است.  مگر اطلاعات شما بر روی تلفن همراهتان قرار ندارد؟ مگر اطلاعات شما روی تلفن ثابت منزلتان نیست؟ مگر اطلاعاتتان روی اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید نیست؟ چه کسی از این اطلاعات حفاظت می‌کند؟

واعظی افزود: اطلاعات شما در شبکه‌های مجازی بخش کوچکی از اطلاعات شما است. دولت به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که نه خودش و نه هیچ کس دیگری بدون حکم محاکم قضائی که علنی است و خود طرف هم متوجه می‌شود به اطلاعات فرد دسترسی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: فتوای مقام معظم رهبری یک اتفاق بسیار مهمی بوده است؛ اکنون بر همه ما واجب است که از اطلاعات مردم حفاظت کنیم. الان هیچ فرد یا دستگاهی براساس فتوای مقام معظم رهبری اجازه و حق استفاده از اطلاعات مردم را ندارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: من فکر می‌کنم کسانی که به نوعی به دنبال بی اعتمادی مردم نسبت به دولت بوده‌اند، با فتوای مقام معظم رهبری توفیقی نخواهند داشت. الان در بخش‌های مختلف چه نیروی قضایی، چه اطلاعات و چه بخش‌های دولتی واجب است که از اطلاعات مردم حفاظت کنند.

واعظی اظهارکرد: هنوز تصمیمی برای فیلترشدن شبکه‌های مجازی گرفته نشده است. نباید طوری صحبت کرد که گویی این تصمیم اجرایی شده است. تلگرام یک شبکه از شبکه‌های موجود در فضای مجازی است. آقای جهانگیری تصمیم گرفته است که از تلگرام خارج شوند و این تصمیم خودشان است. براساس حقوق شهروندی الان خودمان تصمیم گرفته‌ایم که از فضای تلگرام خارج شویم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با موضوع واگذاری‌ها، گفت: اعتقاد دولت بر این است که تمام کارهایی که مردم و بخش خصوصی می‌توانند انجام دهند و در حال حاضر در دست دولت است به آن‌ها، واگذار شود. پریروز گزارشی که دکتر کرباسیان ارائه کردند را دیدم و در این گزارش آمده است که بانک‌ها این واگذاری‌ها را شروع کرده اند. دکتر ربیعی هم گزارشی اعلام کردند که شصتا و تامین اجتماعی هم واگذاری‌هایشان را آغاز کرده‌اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان گفت: دولت به جد اعتقاد دارد که واگذاری‌ها باید انجام شود و این موضوع را از خودش شروع کرده است. دکتر روحانی درباره این موضوع با مقام معظم رهبری صحبت کردند و ایشان هم تایید کردند. در مورد این که نیروهای مسلح هم این کار را انجام دهند یا نه، باید گفت که ساز و کار نیروهای مسلح کمی متفاوت از دولت است. ما امیدوار هستیم این خط و نهضتی که در دولت شروع شده است، به سایر نهادها و قوا تسری پیدا کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
12
بله در سایه وجود مسئولان هیچوقت مشکلی نبوده .
همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
15
شما ... که تصمیم بگیری ملت بزرگوار ایران کجا بره یا نره. شما اگه جلوی فساد و رانت و دلال بازی ها رو‌بگیری اونقدر ارز برا ملت هست که کل تعطیلات رو‌ در اروپا بگذرونن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
13
مرحبا به این راه حل !!!!! خب مردم به تعصیلات خارج از کشور نروند ......!!!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
10
از ارز همه ی ملت نمی خواهند استفاده کنند از مال حلالی که خودشان کسب کرده اند می خواهند استفاده کنند و دوست دارند این طور استفاده کنند ببخشید جناب واعظی ولی برای تبدیل ریال به ارز ما ... پول می دهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
8
این ... رو دوره اولتون می کردین...
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
10
بفرمایید هم حساب های بانکی مردم و هم اموال ما و هم پاسپورت های ما را کلا مصادره کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
6
... مردم در تعطیلات کجا میرن ؟؟؟ شما ها موظفید امور مملکت رو به بهترین شکل ممکن سر و سامان بدید که خدا رو شکر بلد نیستید و زندگی مردم رو ...
Hassan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
7
موقع انتخابات یه جور دیگه حرف میزدی ...
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
6
. ... لزوما برای تعصیلات خارج نمیرن ملت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
8
اصلا هر کي بيشتر از يک بار ميخواد بره خارج اول چند ضربه شلاق بخوره بعد بره.
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
1
در حاليكه در دانشگاه هاي دولتي ، ازاد و غيرانتفاعي هزاران صندلي خالي وبدون داوطلب وجود دارد دولت ماهيانه مليون ها دلار به دانشجويان خارج از كشور ميدهد . ايا اين دانشجويان نمي توانند در ايران تحصيل كنند و يا اينكه اينها فرزندان اقازاده ها واز ما بهتران هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
2
چرا و طبق چه قانونی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
2
نسبت به هزینه ای که در دانشگاه آزاد پرداخت می شود مدارک این دانشگاه ها که البته باید مورد تایید وزارت علوم باشد دارای اعتبار بیشتر و کیفیت آموزشی هم بهتر است
ضمنا انسان ها حق انتخاب دارند آقای سید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین