کد خبر: ۵۱۹۳۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

دشمن با فرار مغزهای جوان می‌خواهد خلأ مدیریتی در کشور ایجاد کند

یک دکترای مدیریت استراتژیک و تصمیم‌گیری گفت: فرار مغزهای جوان بخش عمده‌ای از سیاست‌های دشمنان است که با این کار می‌خواهند خلأ مدیریتی را در کشور ایجاد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر بهزاد خسروی ، با بیان اینکه در جهانی که زندگی می‌کنیم از ابتدا تا به امروز ۱۴ هزار جنگ که هر کدام منطقه‌ای از سیاره زمین را دچار رنج و محنت کرده، به ثبت رسیده است، افزود: در این میان سرزمین ایران که اولین امپراطوری جهان را به خود دید بیش از هر کشور دیگری در جهان مورد تهاجم قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: از آشوریان گرفته تا رومیان و اعراب و این سو از روس‌ها و عثمانیان گرفته تا پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها بیشترین درد و رنج را بر پیکره سرزمین ایران بجا گذاشته‌اند.

خسروی اضافه کرد: در اوان جنگ جهانی دوم بااینکه کشور ایران نسبت به طرفین جنگ اعلام بی‌طرفی کرده بود بیش از کشورهای دیگر جنگ دچار تلفات انسانی شد.

این دکترای مدیریت استراتژیک و تصمیم‌گیری با اشاره به اینکه شاید کمتر کسی بداند که در طول جنگ جهانی دوم کشور شوروی سابق یک‌سوم از جمعیت شصت میلیونی خود را معادل بیست میلیون نفر از دست داد، بیان کرد: در حالی که کشور ایران با جمعیتی معادل 22 میلیون نفر بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت خود را به علت قحطی و سیاست‌های ناشی از دول متخاصم روس، انگلیس و حتی آمریکا از دست داد.

وی گفت: این در حالی است که برای جمعیت از دست رفته حداقلی یهودیان سوژه‌ای به نام هولوکاست مطرح شد ولی برای از دست رفتن نیمی از جمعیت ایران هیچ‌گاه روشنگری انجام نگرفته است.

خسروی با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ کشوری مانند ایران دچار نوسانات سرزمینی نشده است، تصریح کرد: روزگاری که ایران در اوج قدرت و ثروت جهانی معادل 6 تا 7 برابر مساحت فعلی، سرزمین داشت و امروز را که به این حد از مساحت رسیده، مقایسه کنیم نشانگر عظمت تهاجمات خارجی به کشور ایران است، اما آنچه خوشایند است بالندگی فرهنگ ما بوده که نه تنها در اثر این تهاجمات از بین رفته بلکه در اکثر موارد فرهنگ مهاجمان را در خود هضم کرده است.

این دکترای مدیریت استراتژیک و تصمیم‌گیری با بیان اینکه به علت موقعیت ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی، ایران همچنان تحت‌فشار قدرت‌های بزرگ جهانی از یک طرف و همراهی برخی از کشورهای نوپای منطقه با آن‌هاست، افزود: آنچه که از روند تاریخی برداشت می‌شود این است که کشور ایران در اکثر دوره‌های تاریخی مورد طمع و چپاول دیگران قرار گرفته است، از طرفی دیگر با توجه به بی‌ثباتی تاریخی در منطقه خاورمیانه و دنبال کردن تجزیه آن از طرف قدرت‌های بزرگ بیش از پیش کشور ایران با چالش‌های بزرگ‌تر مواجه خواهد بود.

 وی عنوان کرد: سیاست بین‌المللی قدرت‌های بزرگ در منطقه خاورمیانه به تمام معنا برای حفظ اسرائیل تدوین و اجرا می‌شود و در این میان تنها کشوری که مانع انجام این سیاست‌ها بوده ایران است.

خسروی یادآور شد: یکی از نکات بسیار مهمی که برای پایداری و ماندگاری کشور ایران در مقابل دشمنان منطقه‌ای و جهانی کلیدی به نظر می‌رسد تربیت و پرورش مدیران، کارآفرینان و مبتکران جوان است.

وی با تأکید بر اینکه فرار مغزهای جوان بخش عمده‌ای از سیاست‌های دشمنان است که با این کار می‌خواهند خلأ مدیریتی را در حال حاضر و آینده کشور ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این میان نظام اداری و مدیریتی کشور باید راهبرد مشخصی برای این امر حیاتی داشته باشد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
دکترای مدیریت استراتژیک ؛ چرا اینقدر مزخرف میگید؟؟؟ خب اگر شرایطی که اونها فراهم میکنند شما در اینجا براشون فراهم کنید برای چی باید کشورشون رو ترک کنند ؟ ................
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
همه مشکلات کشور مقصرش دشمنان هستند حتی فرار مغزها! آخر این چه توجیهی است که ما می کنیم تا کی می خواهیم سرما به زیر برف کنیم و خردمندانه رفتار نکنیم . ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین