کد خبر: ۵۱۹۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
شفیعی:

حضور گزینه‌های جوان در بین نامزدهای شهرداری تهران امیدوارکننده است

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: حل مشکلات عمده پایتخت از جمله آلودگی هوا و ترافیک جز از طریق مشارکت عموم شهروندان امکان‌پذیر نیست و قطعا یک شهردار جوان با اتکا به سرمایه اجتماعی عظیم جوانان و ارتقای اعتماد عمومی، می‌تواند بیشترین شانس موفقیت را در این مسیر داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال از دست دادن زمان برای پیشبرد برنامه‌های توسعه شهری در تهران هستیم، اظهار کرد: با استعفای شهردار تهران خواه، ناخواه کُندی و بلاتکلیفی بر امور شهر حاکم شده و باید هرچه سریعتر از این فضا خارج شویم.

وی افزود: برای برون‌رفت از فضای فعلی و نیز برای رفع مسائل و مشکلات به‌جا مانده از دوره‌های مدیریت قبلی شهرداری تهران، معرفی گزینه‌ای که توان ایستادگی در برابر فشارها را داشته باشد و فارغ از مسائل جناحی به ایجاد سیستمی شفاف و ضد فساد در شهرداری بیندیشد و از طرفی در به کارگیری فناوری روزآمد جدیت داشته باشد، ضروری است.

شفیعی تصریح کرد: همه گزینه‌هایی که برای شهرداری تهران معرفی شده‌اند، قابل احترام هستند اما واقعیت این است که به دلیل سرعت تحولات در حوزه تکنولوژی و متدهای جدیدی که در مسائل مدیریتی مطرح شده است، گزینه‌هایی که بخش بیشتری از زندگی خود را در بطن این تحولات بوده‌اند، بهتر می‌توانند حرکت مجموعه عظیم شهرداری تهران را با آهنگ پرشتاب تغییرات جهانی تنظیم کنند و لذا قطعا در انجام این مهم، جوانان از هر جهت اولی خواهند بود.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور افزود: همانگونه که دولت اهتمام خود را به جوانگرایی در سطوح مختلف از جمله انتخاب وزرا و معاونان وزرا نشان داده، انتظار این است که شورای اسلامی محترم شهر تهران نیز با انتخاب یک شهردار جوان، امید و نشاط را به شهروندان تهرانی هدیه دهند.

شفیعی در ادامه گفت: اگر شورای اسلامی شهر تهران بر ادامه کار آقای محسن هاشمی در شورای شهر مُصر باشند، آنگاه قطعا دو گزینه جوانی که نام آنها در میان افراد پیشنهاد شده برای شهرداری تهران مطرح شده، بیشتر از هر فرد دیگری می‌توانند به انتظار عمومی جامعه برای ایجاد فرصت خدمت برای نسل سومی‌های انقلاب، پاسخ دهند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: فراموش نکنیم که آقای قالیباف در سن ٤٤ سالگی مسئولیت شهرداری تهران را برعهده گرفت، بنابراین انتخاب شهرداری با کمتر از ٤٥ سال سن از سوی شورای شهر محترم تهران نیز، اتفاق بدیعی نخواهد بود.

شفیعی با بیان اینکه مطرح شدن نام دو جوان متخصص در میان گزینه های پیشنهادی شهرداری تهران، باعث ایجاد موج امیدواری در میان نسل سومی‌های انقلاب شده است، افزود: انتخاب شهردار جوان برای پایتخت می‌تواند علاوه بر ارتقای پویایی و کارآمدی در مدیریت شهری، فرصت بهره‌مندی از سرمایه عظیم اجتماعی جوانان و افزایش مشارکت همگانی در پیشبرد برنامه‌های توسعه پایتخت را به همراه داشته باشد.

وی گفت: معتقدم که مشکلات عمده پایتخت از جمله آلودگی هوا و ترافیک جز از طریق مشارکت عموم شهروندان امکان‌پذیر نیست و قطعا یک شهردار جوان با اتکا به سرمایه اجتماعی عظیم جوانان و ارتقای اعتماد عمومی، می‌تواند بیشترین شانس موفقیت را در این مسیر داشته باشد، ضمن آنکه مدیریت کلان‌شهر تهران یک کار شبانه‌روزی بی‌وقفه می‌طلبد که تنها یک فرد پرتوان و با انرژی جوانی، بهتر از هر گزینه دیگری می‌تواند از عهده آن برآید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین