کد خبر: ۵۲۰۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

تهدیدی جدی برای خاش

بخشدار مرکزی شهرستان خاش گفت: از مجموع 25 هزار ساکن منطقه عشایری خاش حدود 16 هزار نفر در بخش مرکزی خاش ساکن هستند و این قشر سخت کوش با تلاش مستمر و شبانه روزی خود به تامین نیازهای مردم مشغول هستند اما خشکسالی تهدیدی جدی برای عشایر منطقه است.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی شجاعی در بازدید مشترک خود به همراه شماری از کارشناسان اداره کل عشایری و جهاد کشاورزی خاش از منطقه کندزرد ترشاب بخش مرکزی خاش افزود: خدمت به اقشار نیازمند جامعه افتخار بزرگ دولت است و مسئولان با تمام باید در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند .

وی بیان کرد: با حمایت های استاندار سیستان و بلوچستان و پیگیری های فرماندار خاش از محل اجرای برنامه های مالیات بر ارزش افزوده، شمار 48 پروژه در مبحث تامین آب شرب و کشاورزی در مناطق مختلف روستایی و عشایری این بخش شروع شده که بخشی از آنها به انجام رسیده است.

وی اظهار داشت: روستائیان و عشایر در منطقه خاش و حوزه تفتان در سالهای اخیر و امسال با شرایط سخت و دشواری مواجه شده اند و خسارتهای جبران ناپذیری به آنها وارد آمده است. با از بین رفتن دام ها و کشاورزی مردم بسیاری از مناطق روستایی خالی از سکنه شده‌اند و به بخش های تولید و اشتغال آسیب وارد شده است.

بخشدار مرکزی خاش گفت: در کندزرد به مانند سایر مناطق تلاش می‌کنیم با ایجاد استخر و مخزن ذخیره آب و تامین لوله به رفع بخشی از مشکلات مردم کمک کنیم.

امین الله هاشمزهی، رئیس اداره عشایری خاش هم گفت: ظرفیت های ارزشمندی برای شکوفا کردن استعدادها و رشد فعالیتهای اشتغالزایی و تولیدی در منطقه وجود دارد که امیدواریم با برخورداری از حمایت های دولت بتوانیم به جامعه هدف کمک کنیم.

وی اظهار داشت: قدرت الله ترشابی از ساکنان منطقه عشایری کندزرد ترشاب که از مرتع داران نمونه سیستان و بلوچستان بوده، در بحث تولید و اشتغال فردی موفق به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، مریم شهریاری، کارشناس ترویج جهاد کشاورزی خاش هم با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در مباحث تولید و اشتغال و حمایت از زنان سرپرست خانوار همگام با برنامه های دولت پای کار است، گفت: تاکنون دو صندوق خرد ویژه حمایت از زنان روستایی در مناطق کارواندر بخش مرکزی و تخت نرون بخش نوک آباد ایجاد شده که حدود هفتاد نفر عضو دارند و در مباحث صنایع دستی و کشاورزی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین