کد خبر: ۵۲۰۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
معاون امور دریایی سازمان بنادر به ایسنا اعلام کرد

انتشار گزارش نهایی حادثه سانچی تا چندروز آینده

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که گزارش نهایی سانحه سانچی به گام‌های پایانی خود رسیده و احتمالا ظرف روزهای آینده منتشر خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: پس از سانحه سانچی کمیسیون بررسی این حادثه کار خود را به طور جدی آغاز کرد و پس از پیدا شدن جعبه سیاه، برنامه‌ریزی‌ها برای رمزگشایی آن و نهایی شدن گزارش این حادثه آغاز شد.

به گفته وی، برای نهایی کردن گزارش این حادثه باید در کنار ایران نمایندگانی از چین، پاناما و هنگ کنگ نیز حاضر می‌شدند تا در حضور آنها رسما پلمپ جعبه‌های سیاه باز شود.

حق شناس درباره زمان تقریبی انتشار گزارش نهایی حادثه سانچی نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کار ارائه اطلاعات نهایی و انتشار این گزارش به مراحل پایانی خود رسیده و اگر اشکال خاصی به وجود نیاید، این گزارش در طول هفته جاری یا در نهایت هفته آینده نهایی و منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سازمان بنادر پیش از این نیز اعلام کرده بود که احتمالا در جلسه نهایی نمایندگان کشورهای دخیل در این حادثه، اردیبهشت، ماه پایانی بررسی‌ها و اعلام نهایی گزارش‌ها خواهد بود.

 شانزدهم دی ماه سال گذشته یک کشتی نفتکش ایرانی که از عسلویه به مقصد کره جنوبی حرکت کرده بود، با کشتی فله بر کریستال چین برخورد کرد. در جریان این حادثه ۳۲ نفر از اعضای کشتی ایرانی جان خود را از دست دادند ولی در کشتی چینی شرایط طوری بود که تمام سرنشینان آن نجات پیدا کردند.

به دلیل انفجارهای پی در پی و حرارت بالا امکان امدادرسانی به سرنشینان سانچی به وجود نیامد و پس از چند روز سوختن این کشتی روی آب سرانجام سانچی غرق شد. در جریان این حادثه جنازه سه تن از سرنشینان این کشتی پیدا شد اما امکان انجام بررسی‌های بیشتر برای پیدا شدن دیگر اجساد فراهم نبود.

در طول روزهایی که از حادثه می‌گذشت تنها یک گروه امدادرسان چینی توانستند برای دقایقی کوتاه وارد سانچی شوند و جعبه سیاه این کشتی را به بیرون منتقل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین