کد خبر: ۵۲۱۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان با سردار نظامی دیدار کرد

معاون عملیات و برنامه‌ریزی ستاد نیروهای مسلح عمان به منظور تعمیق مناسبات دفاعی و همکاری‌های نظامی با معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح شنبه حمدبن راشد بن‌سعید البلوشی، معاون عملیات و برنامه ریزی ستاد نیروهای مسلح عمان با سردار پاسدار قدیر نظامی، معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار در راستای گسترش مناسبات دفاعی، تامین امنیت دریای عمان افزایش همکاری نظامی و چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان انجام شد.

سردار نظامی پیش از انجام این دیدار در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان طی 20 سال گذشته 13 کمیسیون مشترک نظامی برگزار کرده‌اند و امروز در تهران میزبان چهاردهمین کمیسیون مشترک هستیم.

وی با اشاره به جزئیات چهاردهمین اجلاس کمسیون مشترک ایران و عمان گفت: در این اجلاس روند روابط نظامی و امنیتی دو کشور طی سال گذشته مورد ارزیابی قرار می گیرد. همچنین در مذاکرات فی‌مابین روابط دو کشور در سال آتی برنامه‌ریزی و بررسی می‌شود.

معاون بین االملل ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طی سالهای برقراری کمسیون مشترک نظامی ایران و عمان توانسته‌ایم روز به روز روابط فی مابین را توسعه دهیم، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و جهان اسلام و بی ثباتی ها و مشکلات امنیتی موجود در منطقه ارتباطات میان کشورهای اسلامی می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

نظامی با اشاره به توطئه‌های دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام، افزود: نشست کمیسیون مشترک دوستی نظامی ایران و عمان نشان دهنده اراده و همگرایی است که می تواند میان کشورهای اسلامی برقرار شود. امیدواریم با اراده حکیمانه و خردمندانه کشورهای اسلامی بتوانیم شرایط کنونی حاکم بر منطقه را تغییر دهیم.

معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی میان نیروهای مسلح ایران و عمان طی روزهای آتی گفت: در این رزمایش مشترک نیروهای دریایی ارتش و سپاه و همچنین نیروی انتظامی از سمت ایران و نیروی دریایی و نیروی انتظامی و پلیس سلطنت عمان از طرف مقابل مشارکت دارند. این رزمایش به دلیل جایگاه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در تنگه هرمز و نقل و انتقال انرژی از این تنگه از  اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در رزمایش مشترک نیروهای مسلح ایران و عمان تجربیات دو کشور مورد تبادل قرار می‌گیرد و همچنین نیروهای مسلح هر دو کشور تلاش خواهند کرد تا ماموریت‌های دریایی خود را ارتقا بخشند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین