کد خبر: ۵۲۱۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

اختلاف و اتفاق‌ها بر سر تلگرام

مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران در ابتدای نشست مشترک با معاون ارتباطات و امور بین‌الملل باغ کتاب گفت: آنچه بدیهی است این است که درخصوص مساله فیلتر تلگرام یک اختلافی میان قوای مجریه، مقننه و قضاییه کشور وجود دارد اما یک اشتراکی هم وجود دارد که مسئله رفع انحصار تلگرام است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روابط عمومی انجمن سواد رسانه‌ای ایران، اعضای انجمن سواد رسانه‌ای ایران در شامگاه آخرین روز کاری هفته گذشته از آخرین پروژه‌های باغ کتاب تهران بازدید کرده و با حضور معاون ارتباطات و امور بین‌الملل این مجموعه نشست مشترکی برگزار کردند.

محمدصادق افراسیابی افزود: راهکارهای مختلفی برای رفع انحصار تلگرام وجود دارد که اختلاف بر سر این راهکارها است و معتقدم نباید اختلاف میان قوای سه‌گانه به عرصه عمومی کشانده شود چون در نهایت نتیجه طرح این مسائل در عرصه عمومی سردرگمی مردم است و بالاخره اگر با صراحت و صداقت مباحث بیان نشود، صاحبان کسب و کارهای دیجیتال قدرت تصمیم‌گیری خود را برای اینکه بتوانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند از دست می‌دهند.

افراسیابی همچنین از برنامه انجمن سواد رسانه‌ای ایران برای مکاتبه با مدیر عامل چند پیام‌رسان داخلی و خارجی برای همکاری با انجمن سواد رسانه‌ای ایران با هدف توانمندسازی نهضت سواد آموزی رسانه‌ای خبر داد و گفت: قرار است به‌زودی مکاتبه‌ای با مدیر عامل شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشیم و از ایشان دعوت کنیم تا در ایران حضور پیدا کرده و مذاکراتی برای همکاری در زمینه افزایش سواد رسانه‌ای داشته باشیم، همچنین شبکه‌های پیام‌رسان گپ، بله، سروش، وی چت و یک شبکه پیام‌رسان خارجی در لیتوانی برای مذاکره با انجمن سواد رسانه‌ای ایران انتخاب شده‌اند.

وی افزود: انتقاداتی از سوی فعالان سواد رسانه‌ای ایران نسبت به اینستاگرام مطرح است که باید در یک نشست حضوری مطرح شود و ببنیم نظر کوین سیستروم مدیر اینستاگرام چیست و آیا خودش این انتقادات را میپذیرد یا خیر؟

عضو هیات امنای انجمن سواد رسانه‌ای ایران افزود: در تیر ماه سال جاری نشستی با حضور هیاتی از اندیشمندان سواد رسانه‌ای گرجستان در شهر تفلیس برگزار خواهیم کرد و چنانچه زمینه‌های همکاری فراهم باشد، انجمن سواد رسانه‌ای ایران متولی برگزاری دوره‌های آموزش سواد رسانه‌ای در کشور گرجستان خواهد شد.

در ادامه این نشست معصومه نصیری قائم مقام انجمن سواد رسانه‌ای ایران، ۱۹ سرفصل همکاری مشترک میان انجمن سواد رسانه ای ایران و باغ کتاب را مطرح کرد که با استقبال اعضای انجمن و فرشاد شهیدزاده، معاون ارتباطات و امور بین الملل باغ کتاب مواجه شد.

نصیری اظهار کرد: یکی از اهداف انجمن در سال جدید ارتباط بیش از پیش با اصحاب فرھنگ و ھنر است که در قالب  
بازدید از پروژه ھای سینمایی و سریالها، حضور در برنامه های کنسرت و اجرای تئاتر با هدف گفت‌وگو با عوامل هنری و آشنا سازی ایشان با مقوله سواد رسانه‌ای و پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های آن انجام خواهد شد.

در ادامه فرشاد شهیدزاده، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل باغ کتاب تهران از آمادگی باغ کتاب برای انجام پروژه‌های مشترک با هدف آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان و دانش آموزان بازدیدکننده از باغ کتاب خبر داد و درخواست کرد این برنامه در رأس ۱۹ برنامه مشترک همکاری قرار گیرد که این پیشنهاد مورد تصویب اعضای انجمن سواد رسانه ای ایران قرار گرفت.

همچنین در این نشست از زحمات دکتر سید مجید حسینی، مدیر عامل باغ کتاب تهران و فرشاد شهیدزاده، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل این مجموعه برای ارتقای سطح مسؤولیت‌پذیری اجتماعی کودکان و آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان، کودکان و نوجوانان تقدیر شد و سید پیمان خادم الحسینی به عنوان معاون آموزش، پژوھش و فناوری انجمن سواد رسانه ای ایران معرفی شد.

در ادامه مدیرعامل و اعضای انجمن سواد رسانه‌ای ایران در حاشیه بازدید از مجموعه باغ کتاب تهران بدون برنامه ریزی قبلی با مهندس محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران دیدار کرده و پیشنهاداتی را برای همکاری گسترده‌تر با شهرداری تهران با هدف افزایش سواد رسانه ای شهروندان تهرانی ارائه کردند.

پیشتر الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران در نشست مشترک با اعضای انجمن سواد رسانه ای ایران پیشنهاداتی را برای افزایش سواد رسانه ای شهروندان تهرانی ارائه کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین