کد خبر: ۵۲۱۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

سردار شریف: اسرائیل در بدترین شرایط دفاعی است/سردار نظامی:آماده پاسخ به هرگونه تهدیدی هستیم

رئیس ستاد انتفاضه و قدس، گفت: پیروزی‌های جبهه مقاومت و پایان شجره ملعونه داعش، حامیان تروریست‌ها را به استیصال کشانده و رژیم صهیونیستی را در بدترین شرایط دفاعی و روحی روانی قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اولین نشست برنامه ریزی روز جهانی قدس سال ۱۳۹۷ ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به منظور اعلام راهبردهای کلی، رویکرد ها و اقدامات این شورا در بخش های مختلف تبیین و گفتمان سازی و تعیین شعار محوری با حضور مسئولین، مدیران و نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مردمی و نیز فعالان حوزه فلسطین در سالن اجتماعات شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست از «روز جهانی قدس» به عنوان نماد تحقق یکی از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و دومین حضور انبوه و میدانی ملت ایران در جغرافیای کشور یاد کرد و گفت: حضور مردم در این راهپیمایی پرشور تاثیرات شگرف و قابل ملاحظه ای را در زنده نگه داشتن موضوع فلسطین و کمک به تحقق آزادی بیت المقدس به دنبال داشته است.

وی افزود: روز جهانی قدس به عنوان میراث راهبردی و بی‌بدیل بنیانگذار انقلاب اسلامی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، در شرایطی که امپراطور رسانه ای نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل سعی در به انحراف کشیدن افکار عمومی دنیا دارد، توانسته نقش مهمی را در جلوگیری از به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و شنیده شدن پژواک مظلومیت این مردم تحت ستم داشته باشد.

شریف روز قدس را فرصتی مغتنم برای بازخوانی پرونده اشغالگری و ددمنشی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی و محور وحدت و همگرایی امت اسلامی توصیف و تصریح کرد: شرایط حساس و مهمی در منطقه به ویژه در موضوع فلسطین در حال رقم خوردن است؛ از طرفی توطئه ای از سوی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس دنبال می‌شود و از سوی دیگر پیروزی‌های جبهه مقاومت و پایان شجره ملعونه داعش، حامیان تروریست‌ها را به استیصال کشانده و رژیم صهیونیستی را در بدترین شرایط دفاعی و روحی روانی قرار داده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با تأکید بر اینکه امسال شاهد خیزش عظیم فلسطینی‌ها برابر اشغالگران هستیم، گفت: با ورود نسل سوم و چهارم فلسطینیان به میدان مبارزه و از جان گذشتگی و نثار بیش از ۵۰ شهید و هزاران زخمی در این مدت، خون تازه‌ای در رگ‌های مبارزه ضدصهیونیستی جریان یافته که به یاری خداوند متعال ثمربخش خواهد بود و اراده امت اسلام اجرای توطئه امریکایی- صهیونیستی انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس را با هزینه ای سنگین روبرو خواهد ساخت.

وی خاطرنشان کرد: امروز موضوع راهپیمایی‌های «بازگشت» به عنوان راهبرد جدیدی که در فلسطین شکل گرفته است تحولی جدی را رقم زده و با میدان آمدن خیل عظیم مردم، "نفی اسرائیل" بیش از پیش در اراده فلسطینی‌ها دنبال می شود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس در پایان با تاکید بر بکارگیری تمامی ظرفیت ها با برقراری تعاملات و هم افزایی هر چه بیشتر اشخاص، نهادها و سازمان ها و فعالان حوزه فلسطین به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر راهپیمایی روز جهانی قدس سال ۱۳۹۷، اظهار داشت: به فضل الهی روز قدس امسال نیز همانند سال های گذشته شاهد اتحاد، انسجام و همدلی امت اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با اشغال گری خواهیم بود.

همچنین در این نشست آیت الله عباسعلی اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و حسین رویوران کارشناس و صاحب نظر در امور منطقه و فلسطین به تشریح آخرین وضعیت فضای حاکم بر موضوع فلسطین پرداختند.

در ادامه نمایندگان سازمانها، نهادها، موسسات مردم نهاد و فعالان حوزه فلسطین به ارائه دیدگاهها و پیشنهادات خود پیرامون هرچه بهتر برگزار شدن روز جهانی قدس سال ۹۷ پرداختند.


سردار نظامی: نیروهای مسلح ایران به هرگونه تهدیدی پاسخ مقتدرانه خواهند داد

همچنین معاون بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تهدیدی از جانب دشمنان پاسخ مقتدرانه خواهند داد.

سردار قدیر نظامی، معاون بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیسیون مشترک نظامی در چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک نظامی جمهوری اسلامی ایران و عمان روابط نظامی و امنیتی بین نیروهای مسلح دو کشور ایران و عمان را مثبت و روبه پیشرفت دانست و اظهار داشت: در حالی که روند روابط سیاسی، نظامی دو کشور به دلیل مواضع حکیمانه و خردمندانه رهبران دو کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است؛ اما متاسفانه شرایط سیاسی، نظامی و امنیتی منطقه و جهان اسلام به دلایل مختلف روند نگران‌کننده و غیرقابل قبولی دارد.

سردار قدیر نظامی در ادامه جنایت‌های تروریست‌های تکفیری با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان در مناطق مختلف جهان و همگرایی بین برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان با رژیم‌صهیونیستی را دو عامل اصلی شکاف، تفرقه و بحران در منطقه و جهان اسلام عنوان کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل پیشتازی و مجاهدت در برابر تروریسم و نقش مستقیم در شکست حکومت خودخوانده داعش و پای‌بندی به موازین بین‌المللی و مواضع مستقل در مسائل منطقه‌ای و جهانی، مورد فشارهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی آمریکا و برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای قرار گرفته است؛ لذا ایران حفظ و تقویت توان دفاعی خود را برای دفاع قدرتمندانه از منافع و امنیت ملی‌اش حق طبیعی خود می‌داند و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تهدیدی از جانب دشمنان پاسخ مقتدرانه خواهند داد.

در این اجلاس سرتیپ ستاد «حمد بن راشد بن سعید البلوشی» معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح سلطنت عمان و رئیس هیات نظامی عمان نیز وجود تفرقه در جهان اسلام را عامل اصلی منازعات کنونی دانست و تاکید کرد: کشورهای منطقه و مسلمانان باید با بازگشت به میز مذاکره و گفت‌وگو، به رفع اختلافات بپردازند.

بر اساس این گزارش، قرار است برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته هیات نظامی سلطنت عمان در ادامه اجلاس‌های کمیسیون مشترک نظامی با برخی از مقامات و فرماندهان نظامی نیروهای مسلح ملاقات کنند و همچنین ظرف چند روز آینده رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی سپاه، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی عمان و پلیس سلطنتی عمان در آب‌های خلیج فارس برگزار شود.

کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان نشان دهنده برقراری صلح جهانی است

سردار قدیر نظامی معاون بین‌الملل ستادکل نیروهای مسلح، همچنین در حاشیه برگزاری اولین دور مذاکرات کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نشست قرار است روند روابطی که طی سال های گذشته بین ما و عمان وجود داشته، مورد ارزیابی قرار گیرد. همچنین مذاکراتی درباره روابط نظامی - امنیتی دو کشور در سال آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان از پایدارترین کمیسیون‌های مشترک نظامی در منطقه است که توانسته‌ایم طی سال های برگزاری، روابط بین دو کشور را توسعه دهیم.

سردار نظامی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط جهان اسلام و منطقه، ارتباط کشورهای اسلامی بسیار تعیین کننده است. با توطئه‌هایی که از طرف دشمنان اسلام و به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام وجود دارد، برگزاری چنین کمیسیون‌هایی نشان دهنده اراده و همگرایی کشورها برای برقراری ارتباط، صلح و ثبات منطقه‌ای و جهان است.

مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین