کد خبر: ۵۲۱۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

شمخانی: برجام یک توافق بین‌المللی است/ ترامپ باید به آن متعهد باشد

دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: این‌طور نیست که بر مبنای گفته‌ تو، یک قرارداد بین‌المللی(برجام) منحل شود؛ این یک توافق بین‌المللی است و تو باید به آن متعهد باشی.
آفتاب‌‌نیوز :
علی شمخانی در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا با اشاره به مشکلات انقلاب اسلامی بعد از پیروزی، اظهار داشت: وقتی جنگ به ما تحمیل شد، فهمیدیم شرایط سخت است.

وی در ادامه در واکنش به تهدیدات آمریکایی‌ها، گفت: ۴۰ سال است که شما گفته‌اید فردا و پس‌فردا اقدام می‌کنید و ما تا این حکومت را تحویل امام زمان (عج) ندهیم، ول‌کُن نیستیم؛ حالا یک کسی آمده است و می‌گوید درست است که ما یک طراحی ساختمان داشته‌ایم و این ساختمان به کمک همدیگر بنا شده است، اما من قبول ندارم؛ بیایید ساختمان دیگری را طراحی کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: تو که رئیس‌جمهور قبلی آمریکا را قبول نداری و می گویی درست است که در طراحی، مشارکت داشته‌ایم، اما من آن را قبول ندارم و به دلیل اینکه من می‌گویم پس باید کار دیگری انجام دهیم، چه کسی تضمین می‌کند که اگر کاری صورت گرفت، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا بگوید من قبول دارم یا قبول ندارم.

شمخانی خطاب به رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: این‌طور نیست که بر مبنای گفته‌ی تو، یک قرارداد بین‌المللی مورد قبول واقع شود یا اینکه منحل شود؛ این یک توافق بین‌المللی است و تو باید به آن متعهد باشی. تاکنون مسیر عدم تعهد را طی کرده‌ای و به سمت فروپاشی برجام حرکت می‌کنی ولی ما به طور حتم قابلیت‌هایی داریم که می‌توانیم اجازه ندهیم در این عرصه مثل عرصه‌های منطقه‌ای که زورگویی تو موفق نشد، موفق نشوی. یکی از عوامل عدم توفیق تو، قدرتمندی متنوع و فراوان ماست. یکی از قدرتمندی‌های ما هوشیاری نیروی انتظامی است.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
باشه، بهش میگم.
کاری، باری نداری؟
فعلا.
عزت زیاد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین