کد خبر: ۵۲۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

یک نماینده اصلاح‌طلب: تجربه ناموفق فیلترینگ دستاوردی جز افزایش بی‌اعتمادی ندارد

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: مردم اشتیاق به آگاهی و نظارت بر اعمال حاکمان و دولتمردان را با انسداد تلگرام از دست نخواهند داد. تجربه ناموفق فیلترینگ تلگرام دستاوردی جز افزایش بی‌اعتمادی در بر نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اکبری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار کرد: مخالفت عین‌الدوله صدراعظم مظفرالدین شاه با تلگراف به خاطر نگرانی از آگاهی مردم چه نتیجه‌ای داشت؟ ممنوعیت استفاده از فوتو استنسیل در دوره پهلوی هم بی‌نتیجه بود، همچنین ممنوعیت استفاده از ویدئو و ماهواره هم کارگر نیفتاد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان کرد: زمینه رقابت را باید گسترده کنیم، هر جا انحصار ایجاد شود شکوفایی نیست، هر جا رقبا را حذف کنیم خلاقیت نیست. ما که ام‌القرا هستیم و از فرهنگ و تمدن چند هزار ساله برخورداریم باید با تقویت شبکه‌های داخلی و توانمندسازی عرصه را به دیگران واگذار نکنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس همچنین بیان کرد: تلگرام امروز ضرورتی روشن در ارتباطات و بخشی از فضای کسب و کار است، ضمن تقویت مراقبت‌های امنیتی باید با تولید محتوا در دفاع از ظرفیت‌ها و منافع ملی، خودسانسوری را کنار بگذاریم. گردش آزاد اطلاعات، شفاف سازی، امکان نظارت و افشای فساد حق مردم است.

اکبری در ادامه اظهار کرد: از دولت درخواست داریم که اعلام کند سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع و لایحه شفافیت چه شد و متاسفانه در برخی دستگاه‌ها ناظر، مسئول و ذینفع یکی هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز بیوتروریسم یک راهبرد موثر دشمنان است. از داشته‌ها و سرمایه‌های خود مراقبت کنیم و قرنطینه را جدی بگیریم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان اظهار کرد: واردکنندگان نهاده‌های خود را با ارز سه هزار و ۸۰۰ تومان وارد کرده‌اند اما اکنون با عدم ترخیص کالا مواجه شده‌اند، باید فکری برای این موضوع شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین