کد خبر: ۵۲۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۵ - ۲۰:۴۶

زیردریایی نسل چهارم در راه ایران

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری روسی «ریا نووستی» یکی از مهم‌ترین محصولات جدید صنایع نظامی این کشور زیر دریایی‌های ساخت کارخانه کشتی سازی «آدمیرالتی شیپ یارد» است. این زیردریایی که از نگاه روس ها «نسل چهارم» تلقی می‌شود قرار است به نام بندر نظامی معروف روسیه «سواستوپول» نامگذاری شده و نام صادراتی آن نیز «آمور 1650» خواهد بود. 

به گفته سخنگوی این کمپانی کشتی سازی، این زیردریایی ها در قالب پروژه‌ای تحت عنوان «677» طراحی و ساخته شده و نیروی محرکه آنها ترکیبی از دیزل – الکتریسیته است. این زیردریایی به نسبت نمونه‌های قبلی خود از دستگاههای پیشرفته‌تر ردیاب صوتی برخوردار بوده و پوشش‌های ضد رادار بدنه آنها نیز به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است. همچنین برد موشکهای ضد کشتی و ضد زیردریایی آنان نیز از گذشته بیشتر شده است. این کارخانه پیش از این نیز اقدام به ساخت زیردریایی‌های تحت عنوان «کلاس 1000» به سفارش نیروی دریایی ایران نموده بود. 

زمان بهره‌برداری آخرین محصول «آدمیرالتی شیپ یارد» آگوست 2010 تعیین شده است. برخی تحلیلگران نظامی در مسکو معتقدند چین ، هند و ایران مشتریان احتمالی این زیردریایی تلقی می شوند. 

«آدمیرالتی شیپ یارد» در سال 1910 تاسیس شده و مالکیت آن همیشه در اختیار دولت بوده است. این کارخانه طی سال‌های پش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اقدام به افزایش تولید و صادرات محصولات غیرنظامی خود نموده است. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین