کد خبر: ۵۲۳۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

گرد و غبار غرب ایران؛ مهمان امروز تهران

گرد و غبار داخلی آسمان تهران را آلوده کرده اما این مهمان ناخوانده زیاد در پایتخت نمی‌ماند و فردا هوا سالم خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
حسين شهبازي مدير واحد پيش بيني شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين باره گفت: شاخص هواي تهران از صبح شنبه كه شرايط پاك بود، رفته رفته روند افزايشي گرفت و ساعت 11 به شرايط ناسالم رسيد.

آنگونه كه اين كارشنارس ارشد شركت گفته، ذرات معلق كمتر از 2.5 و كمتر از 10 ميكرون در ظهر شنبه، هواي تهران را در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس قرار دادند. علت چنين كاهش كيفيت هوايي ورود گرد و غبار از مناطق غربي و جنوب غربي كشور بوده و روند افزايش شاخص نيز اين نكته را تاييد مي‌كند. به گفته شهبازي، سرعت باد اگرچه 5 تا 6 متر بر ثانيه بيشتر نبوده اما با همين سرعت كم آسمان تهران را صحنه انباشت گرد و غبار كرده است.

وي افزود: پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر روز جاری (شنبه) است و برای برخی ساعات وزش باد شدید با بزرگی بین 8 تا 13 متربرثانیه از سمت نواحی جنوب غربی - غربی و بارش پراکنده باران انتظار می رود. بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وزش باد شدید در برخی ساعات طی روز جاری سبب افزایش نسبی غلظت ذرات معلق در سطح شهر خواهد گشت و شرایط کیفی برخی مناطق شهر تهران به آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس خواهد رسید. این وضعیت جوی در روز یکشنبه کمابیش ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات به ویژه شبانگاه وزش باد شدید و بارش باران پیش بینی می شود.

بر این اساس انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران طی روز یکشنبه در شرایط سالم قرار داشته باشد. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین