کد خبر: ۵۲۳۵۷۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

جدیدترین پیش بینی زیباکلام: نامزد اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ با ۲۰ میلیون رأی پیروز می‎شود

یک فعال اصلاح طلب گفت: خیلی از کسانی که سال ۹۴ در انتخابات مجلس شرکت کردند و به تکرار می‎کنم آقای خاتمی لبیک گفتند، دیگر پای صندوق رأی انتخابات سال ۹۸ حاضر نمی شوند. ۲ بار که سهل است حتی اگر آقای خاتمی ۲۰ مرتبه هم بگوید تکرار می کنم آن اتفاق ۹۴ نخواهد افتاد؛ چون میزان سرخوردگی از فراکسیون امید مجلس اگر بیشتر از آقای روحانی نباشد کمتر نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق زیباکلام درباره تأثیر خروج آمریکا از برجام بر آرایش سیاسی داخل کشور گفت: ظرف چند ماه آینده برجام به کل منتفی می شود چون حجم تجارت کشورهای اروپایی با آمریکا بسیار زیاد است بنابراین نمی توانند از منافع اقتصادی همراهی با آمریکا صرف نظر کنند بنابراین گرچه به طور ظاهری در برجام می مانند اما عملا این ماندن اثری ندارد.

وی با بیان اینکه چین هم مانند اروپایی ها خود را هزینه برجام نمی کند، افزود: چین نزدیک 600 میلیارد دلار صادراتش به آمریکا را فدای سر ایران نمی کند. بود و نبود روسیه هم در برجام مسئله ای را تغییر نمی دهد، پس در کل ایران می ماند و حوضش.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه پایان یافتن برجام به نفع جریان تندرو در ایران تمام می شود، اظهار کرد: تندروها از همین الان علیه دولت تبلیغات می کنند و می گویند «دیدید به امریکا لبخند زدید و به کدخدا نزدیک شدید هیچ فایده ای نداشت، از اول هم می گفتیم نباید به آمریکا اعتماد کرد.». معتقدم دلواپسان در انتخابات 98 و 1400 دست بالا را خواهند داشت مگر اینکه آقای روحانی بتواند وضعیت اقتصادی کشور را تا حدود زیادی مطلوب کند که این کار هم غیر ممکن است.

وی افزود: از 6 ماه دیگر تحریم ها به طور جدی خواهند آمد بنابراین عملا اصولگرایان دست بالا را در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم خواهند داشت و آنها پیروز میدان می شوند. از همین الان احساس پشیمانی گسترده ای در بین آن 24 میلیونی که به روحانی رأی دادند به وجود آمده است.

این استاد دانشگاه تهران در واکنش به تحلیل برخی اصلاح طلبان که می گویند مردم تجربه رأی به دولت احمدی نژاد را تکرار نمی کنند، گفت: دولت احمدی نژاد تکرار نمی شود اما کسر قابل توجهی از 24 میلیونی که به روحانی رأی دادند، در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت نخواهند کرد، در عوض آن 16 میلیون نفری که به آقای رئیسی رأی دادند به حسب تکلیف شرعی همچنان در انتخابات شرکت می کنند و حتی 3-4 میلیون از آرای روحانی نیز به آن سبد اضافه می شود بنابراین در سال 1400 نامزد جریان اصولگرا با 20 میلیون رأی پیروز انتخابات خواهد شد.

وی افزود: فراکسیون امید نیز در ایجاد سرخوردگی و ناامیدی بین مردم کم از روحانی نگذاشت بنابراین خیلی از کسانی که سال 94 در انتخابات مجلس شرکت کردند و به تکرار می کنم آقای خاتمی لبیک گفتند، دیگر پای صندوق رأی انتخابات سال 98 حاضر نمی شوند. 2 بار که سهل است حتی اگر آقای خاتمی 20 مرتبه هم بگوید تکرار می کنم آن اتفاق 94 نخواهد افتاد چون میزان سرخوردگی از فراکسیون امید مجلس اگر بیشتر از آقای روحانی نباشد کمتر نیست.

زیباکلام در پاسخ به این سئوال که شورای شهر و شهردار تهران نمی توانند با عملکرد خود ورق را به نفع جریان اصلاحات بگردانند؟ اظهار کرد: خیر، اوضاع اقتصادی کشور رو به بدتر شدن خواهد بود بنابراین فکر نمی کنم هیچ شانسی برای اصلاح طلبان وجود داشته باشد.

منبع: نامه نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
5
1
چقدر زود جا زديد و نا اميد شديد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
4
0
درسته، البته اگر اتفاقات جدیدی روی ندهند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
8
2
سلام
اقای زیبا کلام
خیالتان راحت
مردم عزیز کشورمان به خاطر امنیت وحفظ نظامشان هرگز به تندروها رای نمی دهند
تا کشور را به سمت وسوی جنگ ببرند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
6
2
سلام
اقای زیبا کلام
چنانچه ملت عزیز به دنبال پوپولیسم وتحریم وشکل گیری بابک ها باشند وتمایل داشته باشند کشور به سمت جنگ برودوچپاول وغارت برای فرصت طلبان محقق شود
حتما به اصولگرایان رای خواهند داشت
اصولگرایان مطمئن باشند درزمان تصدی شان اختلاس ها وغارتها سازمان یافته وتحریم های پی درپی را هرگز فراموش نمیکنندوبه این راحتی از ذهنشان پاک نمیشود که مجددا به انان رای دهند
مگر مردم پای صندوق حاضر نشوند تا صندوق رای رنگ دیگری به خود بگیردکخه این هم با وضعیت موجود غیرممکن است
پس حالا حالا باید صبرکنند تا بتوانند به قوه مجریه دست یابند
تندر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
2
1
بشین بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
3
0
زبانت لال یعنی
امید
|
Germany
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
1
2
متاسفانه تحلیل آقای زیبا کلام صحیح هست
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
3
0
آقای زیبا کلام را ترسانده اند ، شاید هم در وهم و خیال به سر می برد.
البته پیری هم این نوع جفنگیات را به دنبال دارد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین