کد خبر: ۵۲۴۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
در محفل نورانی انس با قرآن کریم

رهبر انقلاب: آزادی فلسطین سنت الهی است آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

در اولین روز از بهار قرآن ماه مبارک رمضان، حسینیه امام خمینی(ره) یکپارچه منور به نور کلام خدا بود و قاریان، مناجات‌خوانان و مدیحه‌سرایان قرآنی به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی محفل انس با قرآن کریم برپا کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار یکی از نیازهای ضروری امروز امت اسلامی را لزوم «نزدیکی به قرآن و عمل به دستورات آن» دانستند و با تأکید بر اینکه مشکلات کنونی دنیای اسلام از جمله شرایط تأسف بار فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی بویژه در روزهای اخیر، نتیجه دوری امت اسلامی از قرآن است، گفتند: بیت المقدس پایتخت فلسطین است و به توفیق الهی، فلسطین از دست دشمنان خلاص خواهد شد و آمریکا و اذناب آن در قبال حقیقت و سنت الهی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم توجه بیشتر به قرآن در همه ابعاد زندگی را خاطر نشان کردند و با اشاره به مصائب و بلایای دنیای اسلام بویژه شرایط مردم فلسطین، گفتند: در این چند روز جنایات رژیم خبیث و جعلی صهیونیستی در به شهادت رساندن دهها نفر و زخمی کردن هزاران فلسطینی را دیدید. در چنین شرایطی برخی گله می‌کنند که چرا آمریکا موضع نمی‌گیرد در حالی‌که آمریکا و بسیاری از دولتهای غربی شریک جرم این جنایات هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید امت اسلامی، دولت های اسلامی و حکومت‌های اسلامی در قبال این جنایات موضع بگیرند، خاطر نشان کردند: قرآن به ما می‌گوید باید در مقابل دشمنان دین و کفار سرسخت باشید و در میان خودتان با مهربانی رفتار کنید، اما اکنون به‌دلیل دوری از قرآن، در دنیای اسلام شاهد جنگ و اختلاف میان مسلمانان و تسلیم بودن در مقابل کفار هستیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دشمنی‌ها با اسلام تمامی ندارد، افزودند: اگر امت اسلامی به قرآن نزدیک شود، همانگونه که قرآن فرموده، بلاشک بر دشمن غلبه خواهند کرد زیرا این، وعده الهی است.

ایشان، تلاوت و جلسات قرآنی را مقدمه‌ی تدبر در قرآن و فهم و عمل به آن برشمردند و خطاب به جوانان ایرانی و انقلابی گفتند: انس و آشنایی خود را با قرآن روزبه‌روز افزایش دهید زیرا فهم قرآن و عمل به آن، مایه قوت و اقتدار و عزت شما خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان با طلب مغفرت از خداوند متعال برای شهدای روزهای اخیر فلسطین و همچنین با طلب استقامت بیشتر برای مبارزان راه حق، تأکید کردند: آمریکا و همدستان او در قابل سنت تخلف ناپذیر الهی مجبور به شکست و تسلیم خواهند بود.

در این محفل نورانی جمعی از اساتید و پیشکسوتان، قاریان جوان، گروههای جمع‌خوانی، تواشیح و مدیحه‌سرایی و مناجات‌خوانان به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پایان این مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین