کد خبر: ۵۲۴۰۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

صادرات پتروشیمی ایران بعد از خروج ترامپ چه مسیری را طی می کند

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: ساختارهایی که برای صادرات پتروشیمی در دوران تحریم ایجاد شد، همچنان حفظ شده است و بنابراین خروج آمریکا از برجام و بازگشت احتمالی برخی تحریم ها، مشکلی را برای این صنعت ایجاد نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«مهدی شریفی نیک نفس»، درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام بر صادرات محصولات پتروشیمی ایران، اظهار داشت: تصور نمی کنم با ساختارهایی که در بیش از 20 سال گذشته در بخش پتروشیمی ایجاد کرده ایم، دچار مشکل شویم.

به گزارش آفتاب نیوز،  مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی یادآور شد: پس از اجرای برجام نیز مشکلاتی مانند مسایل بانکی به طور کامل رفع نشده بود، بنابراین خروج آمریکا از برجام، چندان تاثیر گذار نیست.
وی درباره احتمال بازگشت تحریم های کشتی ها و محدودیت انجام بیمه محموله های پتروشیمی نزد شرکت های خارجی گفت: پیش از این نیز همین مشکل ها را داشتیم که برای رفع آنها، بیمه های داخلی اقدام به ایجاد کنسرسیوم های بیمه ای کردند و مشکل حل شد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: باید به تقویت ناوگان کشتیرانی داخلی کمک شود تا علاوه بر اشتغالزایی، بتوان بیمه ناوگان ها را نیز مدیریت کرد.

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شامگاه سه شنبه (18 اردیبهشت) اعلام کرد که آمریکا از توافق برجام خارج می شود.

از سال 1392 تاکنون تعداد واحدهای پتروشیمی (بدون محاسبه 2 مجتمع سرویس‌های جانبی متمرکز) از 43 به 53 واحد و ظرفیت نصب شده نیز از 59.8 میلیون تن به 64.9 میلیون تن رسیده است.
پیش‌بینی می‌شود در سال انتهایی برنامه ششم توسعه، ظرفیت نصب شده این صنعت در کشور به 172.1 میلیون تن، تولید انواع محصولات پتروشیمی به 152.8 میلیون تن و مقدار فروش کل 98.7 میلیون تن به ارزش 54 میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی برسد.
ایران در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ محصولات پتروشیمی خاورمیانه، سهم 23.6 درصدی از کل ظرفیت تولید خاورمیانه را در اختیار دارد.

مجتمع های پتروشیمی کشور سال گذشته بیش از 22 میلیون و 410 هزار تن محصول به ارزش بیش از 12 میلیارد دلار صادر کردند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
لابد ب ز را هم آزاد خواهید کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین