کد خبر: ۵۲۴۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

آغاز نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول

نشست فوق‌العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین (امروز جمعه) در استانبول برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات اخیر در فلسطین و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در استانبول ترکیه آغاز شد.

این نشست با سخنرانی مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و به دنبال آن با سخنرانی یوسف عثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی افتتاح شد.

نشست امروز سازمان همکاری اسلامی به درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و رئیس دوره‌ای سازمان در واکنش به شهادت ده‌ها فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار می‌شود.

هدف از این نشست یکسان‌سازی مواضع در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس و توافق بر سر انجام اقدام واحد علیه اسرائیل به دنبال جنایت‌های اخیر این رژیم علیه فلسطینیان است.

در این نشست رهبران و روئسای 13 کشور، معاونان رؤسا و نخست‌وزیران، وزیران خارجه، مقامات دیپلماتیک و نمایندگان بلندمرتبه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مشارکت دارند.

از جمله شرکت‌کنندگان برجسته در نشست امروز روسای جمهور ایران، افغانستان و سودان، امیران قطر و کویت، پادشاه اردن، و نخست‌وزیر فلسطین هستند.

همچنین در این نشست رؤسای جمهور گینه بیسائو، گینه کوناکری، جمهوری قبرس شمالی و نخست‌وزیران پاکستان و قرقیزستان حضور دارند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین