کد خبر: ۵۲۴۴۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

تکرار ادعاهای نتانیاهو علیه ایران در گفت‌وگو با فاکس نیوز

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نمای خود علیه کشورمان گفت: ما باید تحت رهبری رئیس‌جمهور آمریکا برای بیرون راندن ایران از سوریه با یکدیگر متحد شویم.
آفتاب‌‌نیوز :
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به سوالی درباره اقدام رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس گفت که این یک لحظه تاریخی بود و ترامپ با این اقدام تاریخ‌سازی کرد. اسرائیل همیشه این کار را به یاد خواهد آورد.

وی در ادامه این گفت‌وگو درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بار دیگر ادعاهای واهی خود را تکرار کرد و مدعی شد: توافق هسته‌ای براساس این فرضیه بنا شده است که اگر شما به ایران امتیازات زیادی بدهید، آنها رفتار خوبی خواهند داشت. اما برعکس آن اتفاق افتاد. توافق هسته‌ای موجب سرازیر شدن میلیاردها دلار به ایران شد که آنها آن را برای تسلط بر منطقه هزینه کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: کاری که ترامپ انجام داد ماشین پول ایران برای رویای امپراطوری را از بین برد. همه در خاورمیانه از این اقدام تقدیر کردند. منظور من کشورهای اروپایی نیست. من از آنهایی حرف می زنم که در تیررس موشک‌های ایران قرار دارند. همچون اورشلیم، ریاض و نقاط دیگر.

نتانیاهو ادعا کرد: رئیس‌جمهور ترامپ به ایران گفت که قرار نیست برای این توافق ناقص پولی دریافت کنید. وی سپس به آنها گفت که نمی توانید به سلاح هسته‌ای دست یابید چراکه اگر توافق هسته‌ای حفظ شود تضمین مسیر چندگانه دستیابی ایران به زرادخانه هسته‌ای است. بنابراین رئیس‌جمهور آمریکا کار درستی انجام داد.

وی همچنین درباره روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی گفت: اعراب به اسرائیل دیگر به عنوان یک دشمن نمی نگرند بلکه آن را یک متحد می بینند. روابط ما شاهد تحولات زیادی بوده است. ما برای مقابله با ایران متحد هستیم. ما همچنین به طور متحد اقدام ترامپ برای محدود کردن ایران را تقدیر می کنیم.

نتانیاهو با تاکید بر اینکه ایران در تعارض با رژیم صهیونیستی قرار دارد، مدعی شد: ایران در تعارض با آمریکا و به علاوه تمامی کشورهای عربی در خاورمیانه قرار دارد. من فکر می کنم که ما باید تحت رهبری رئیس‌جمهور آمریکا برای بیرون راندن ایران از سوریه با یکدیگر متحد شویم.

نتانیاهو در حالی این ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان را به‌طور مرتب تکرار می‌کند که رژیم صهیونیستی خود تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در خاورمیانه است، درحالیکه هرگز این مسئله را نپذیرفته است. مقامات صهیونیستی همچنین مدعی حضور نظامی ایران در سوریه و تلاش جمهوری اسلامی برای تحت تسلط درآوردن منطقه هستند اما مقامات کشورمان همواره این ادعاها را بی‌اساس، خصمانه و جهت دار توصیف و تاکید کرده‌اند که حضور ایران در سوریه تنها به صورت مستشاری، بنا به درخواست دولت مشروع دمشق و برای مقابله با گروه‌های تروریستی بوده است که نه تنها منطقه، بلکه جهان را تهدید می‌کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین