کد خبر: ۵۲۴۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
FATF به هیچ وجه موضوع مذاکرات جاری بین ایران و اروپا نیست

واکنش شدید عراقچی به ادعاهای کریمی‌قدوسی: سخنانم را وارونه منعکس کرد/ این اولین‌بار نیست

سید عباس عراقچی گفت: این اولین بار نیست سخنانش در جلسه ای بسته و غیرعلنی در مجلس به صورتی کاملا مخدوش، مغلوط و وارونه به رسانه ها منعکس می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهارات منتسب به خود از سوی کریمی قدوسی را تکذیب کرد وگفت این اولین بار نیست سخنانش در جلسه‎ای بسته و غیرعلنی در مجلس به صورتی کاملا مخدوش، مغلوط و وارونه به رسانه ها منعکس می شود.

عراقچی: سخنانم کاملا وارونه منعکس شد

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد پس از جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس به خبرنگاران گفته بود: آقای عراقچی در پایان مذاکراتی که چند روز پیش با اروپایی ها داشت عنوان کرد که اروپایی ها اقداماتی را در راستای اجرای برجام در دستور کار قرار خواهند داد و صراحتاً گفت که اروپایی ها به ازای ماندن در برجام، تصویبFATF ( گروه ویژه اقدام مالی) را از ایران خواسته اند.

عراقچی اظهارات منتسب به خود را تکذیب کرد و گفت: FATF به هیچ وجه موضوع مذاکرات جاری بین ایران و اروپا نیست.

رییس تیم کارشناسی مذاکره با اروپا تاکید کرد: اصولا خروج بانک های ایرانی از فهرست تحریمی FATF منوط به مسیرهایی جداگانه است که کاملا جدا از برجام و مذاکرات برجامی است.

دور نخست مذاکرات کارشناسی ایران و اروپا پس از خروج آمریکا از برجام 24 اردیبهشت در بروکسل انجام شد و روز پس از آن، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با همتایان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی خود همراه با هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکره کرد.

ریاست تیم کارشناسی ایران که شامل مدیرانی از بخش های سیاسی، بانکی و نفتی است را سید عباس عراقچی به عهده داشت.

دور دوم این مذاکرات از سه شنبه در وین آغاز شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
پیشنهاد می شود همه اعضای تیم مذاکره کننده با تعدادی از منتقدان از جمله کریمی قدوسی و حسین شریعتمداری و رسایی و جلیلی و ... در صدا و سیما به صورت زنده مناظره کنند و از تکذیب رسانه ای هم نه طفره بروند و نه تکذیب کنند مردم هم قضاوت می کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین