کد خبر: ۵۲۵۰۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

سرلشکر صفوی: استراتژی ما حمله نظامی نیست/ به عنوان مستشار نظامی در عراق و سوریه حضور داریم

آمریکا و وزیر خارجه آمریکا می‌گویند که ما در منطقه دخالت می‌کنیم اما استراتژی ما حمله نظامی نیست اگر در سوریه و عراق هستیم به دعوت رسمی آنها به عنوان مستشار نظامی حضور داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
مشاور عالی رهبری در امور نیروهای مسلح گفت: آمریکا و وزیر خارجه آمریکا می‌گویند که ما در منطقه دخالت می‌کنیم اما استراتژی ما حمله نظامی نیست اگر در سوریه و عراق هستیم به دعوت رسمی آنها به عنوان مستشار نظامی حضور داریم.

سیدیحیی رحیم صفوی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت: مواضع رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا مواضعی خصمانه بی‌خردمندانه است که نه برای مردم جهان نه برای مردم ایران و نه برای خود آمریکایی‌ها قابل قبول نیست.

وی افزود: آمریکایی‌ها قدرتشان در حال افول و نزول است و آمریکایی‌ها دیگر ابرقدرت جهان نیستند. چرا که جهان به سمت چند قطبی‌ شدن است طی ۴۰ سالی که آمریکایی‌ها علیه کشور و دولت‌های ما کارشکنی کردند ملت و رهبر ما در برابر آنان ایستادند و ما امروز قدرت سیاسی و فرهنگی و نفوذ منطقه‌ای هستیم چه آمریکا بخواهد چه آمریکا نخواهد.

مشاور عالی رهبری در امور نیروهای مسلح با بیان اینکه ما وزن برتر در منطقه غرب آسیا هستیم، گفت: جمهوری اسلامی قدرت فرهنگی و سیاسی و نظامی را داراست که بتواند از منافع ملی خود دفاع کند.

وی اظهار کرد: آمریکا و وزیر خارجه آمریکا می‌گویند که ما در منطقه دخالت می‌کنیم اما استراتژی ما حمله نظامی نیست اگر در سوریه و عراق هستیم به دعوت رسمی آنها به عنوان مستشار نظامی حضور داریم اما این آمریکاست که در شرق فرات حضور دارد و از سال ۲۰۰۱ در خلیج فارس لشکرکشی آشکاری را آغاز کرد و به عراق و افغانستان لشکر کشید و این آمریکا است که ملت‌ها را به خاک و خون کشیده است.

این مقام نظامی تاکید کرد: آمریکایی‌ها مداخله‌گر و متجاوز هستند و آمریکایی‌ها برای عراق نمی‌توانند تعیین تکلیف کنند ما به آمریکا توصیه می‌کنیم که روسای جمهور قبلی شما بسیار عاقل‌تر و محبوب‌تر بودند آنها نتوانستند در براندازی جمهوری اسلامی موفق باشند و شما هم نمی‌توانید. آینده از آن ملت‌ها است و خروج شما از غرب آسیا توسط ملت‌های منطقه محتمل است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین