کد خبر: ۵۲۵۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از رفع اختلال سامانه نیما خبر داد

تجار دلار 4200 تومانی گرفتند/ صرافی‌ها به بازار دلار برگشتند

اینکه گفته می شود دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات اختصاص پیدا نکرده است، صحت ندارد؛ چرا که بسیاری از بازرگانان و تاجران توانسته‌اند حتی برای ثبت سفارش‌های امسال خود از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از رفع اختلال سامانه نیما برای ثبت سفارش واردات خبر داد و اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌ها و اظهارات تجار، دلار ۴۲۰۰ تومانی حتی به کسانی که در سال جاری ثبت سفارش کرده‌اند، اختصاص یافته و صرافی‌های مجاز نیز به بازار دلار برگشته‌اند و می‌توانند از طریق خرید از صادرکنندگان، دلار ۴۲۰۰ تومانی بفروشند.

یکی از مشکلات به وجود آمده در زمینه واردات اختلال در سامانه ارزی نیما برای ثبت سفارش بود که برخی از تاجران و بازرگانان نگران آن بودند و از سوی دیگر بعضی از آنها نسبت به عدم تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالای خود اعتراض داشتند که محمدحسین برخوردار - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران - در این زمینه به ایسنا گفت: اختلال در سامانه نیما و مشکلات آن برای ثبت سفارش واردات کالا حل شده و هم‌اکنون از سوی بازرگانان در حال انجام است.

وی افزود: از سوی دیگر نیز صرافی‌های مجاز، به بازار ارزی ورود کردند و به آنها مجوز داده شده با خرید دلار از صادرکنندگان، آن را برای واردات و به صورت دلار ۴۲۰۰ تومانی به بازرگانان بفروشند.

برخوردار گفت: اینکه گفته می شود دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات اختصاص پیدا نکرده است، صحت ندارد؛ چرا که بسیاری از بازرگانان و تاجران توانسته‌اند حتی برای ثبت سفارش‌های امسال خود از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در این میان برخی نسبت به عدم تخصیص یا تاخیر در تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای شرکت‌های کوچک و متوسط و تبعیض قائل شدن بین شرکت‌های بزرگ و کوچک اعتراض دارند که مسئولان باید به این مسئله نیز توجه کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین