کد خبر: ۵۲۵۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

مشکل تامین بنزین شیراز کی رفع می‌شود؟

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای پیرامون مشکل تامین بنزین، استاندار محترم فارس از حل مشکل تا امشب خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اکبری پنجشنبه سوم خرداد در جمع خبرنگاران گفت: مشکل بنزین به دلیل اختلال در حمل بار از پالایشگاه‌ها بوده است و امیدواریم براساس وعده استاندار فارس، تا امشب رفع شود.

او گفت: مشکلات بخش حمل و نقل ریشه‌دار شده است، شاغلان در این بخش هم مشکلات دستمزدی دارند و هم مسائل دیگری که نیاز به کار کارشناسی و حل ریشه‌ای دارد.

اکبری در پاسخ به این سئوال که چرا تنها در فارس و شیراز شاهد بروز مشکل سوخت‌رسانی بودیم و سایر استان‌ها این مشکل نمود بسیار کمی داشت، گفت: متاسفانه بالغ بر 50 درصد سوخت مورد نیاز استان فارس از خارج استان تامین می‌شود؛ ما باید از استان‌های هرمزگان و اصفهان، نیاز خود را تامین کنیم.

او با اشاره به مشکلاتی که باعث جلوگیری از اجرای فاز توسعه‌ی پالایشگاه شیراز شد،‌ گفت: در سال‌های گذشته علی‌رغم حضور و تمایل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه‌ی پالایشگاه شیراز که زمینه‌ی فرآوری 60 هزار بشکه نفت را فراهم می‌کرد، برخی رفتارها،‌ منجمله بزرگنمایی رسانه‌ها، باعث توقف کار و انصراف سرمایه‌گذار شد.

اکبری با تصریح اینکه سرمایه‌گذار یاد شده سرمایه‌اش را در تبریز به‌کار گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از گرفتاری‌های ما موضوع مدیریت بحران است و البته موضوع مهمتر، تامین نیاز سوختی فارس از سایر استان‌هاست.

این نماینده مجلس در خصوص به‌کار گیری ظرفیت لجستیک دستگاه‌های دولتی و نظامی برای تامین سوخت مورد نیاز گفت: مهم این است که سوخت مورد نیاز تامین شود، لذا مسئولان باید تمام ظرفیت‌ها و امکانات را برای حل این مشکل به‌کار بگیرند.

اکبری گفت: مشکل رانندگان کامیون، شامل بسته‌ای از مشکلات حقوقی، بیمه‌ای و ... است که برای حل آن نیازمند کار دقیق کارشناسی است؛ مشکلات را باید ریشه‌ای حل کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص نامه‌ای که در مورد پارازیت نوشته بود، گفت: همچنان پیگیر نامه و دریافت پاسخی مستند و مستدل در این مورد هستیم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، مشکل بنزین در شیراز امروز پنجشنبه نیز ادامه داشت به‌طوریکه مشاهدات خبرنگار ایسنا حاکی از تعطیلی برخی از جایگاه‌های عرضه‌ی سوخت تا ساعت‌های قبل از ظهر و ازدحام بسیار زیاد خودروها در سایر جایگاه‌ها حکایت دارد.

برخی از کارکنان جایگاه‌ها به ایسنا گفتند که بعضا شهروندانی بارها برای سوخت‌گیری به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و این موضوع بر گسترده شده مشکل دامن زده است.

کارکنان جایگاه‌های عرضه‌ی سوخت تاکید دارند که روز گذشته(چهارشنبه) سوخت‌رسانی انجام شده است اما به‌دلیل افزایش شدید تقاضا، با مشکل کمبود مواجه‌اند.

به گزارش ایسنا، به‌دنبال اعتصاب برخی از کامیون‌داران در استان‌ فارس و استان‌های همجوار و نرسیدن سوخت به جایگاه‌های عرضه‌ی بنزین، شهروندان در شیراز و برخی شهرهای فارس با ازدحام خودروها برای تامین سوخت مواجه شدند.

روز گذشته و با توجه به حجم مراجعانی که خواستار دریافت بنزین در ظرف بودند، ماموران انتظامی فارس مجبور به حضور و نظارت بر روند توزیع سوخت شدند. 

پیش از این مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس به خبرگزاری‌ها اعلام کرده بود که تا پایان روز دوم خرداد مشکل کمبود بنزین مرتفع خواهد شد اما این مشکل امروز سوم خرداد هم تداوم داشت؛ اگرچه از ازدحام خودروها در برخی جایگاه‌های عرضه‌ی سوخت کاسته شده بود اما تعطیلی بعضی جایگاه‌ها نشان از افزایش سطح تقاضا و متعادل نبودن میزان عرضه با تقاضای بنزین دارد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین