کد خبر: ۵۲۵۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

امام جمعه یزد تأکید کرد: لزوم جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور برای توسعه اقتصادی و علمی

امام جمعه یزد با اشاره به پیر شدن جمعیت جامعه اسلامی، گفت: سیاست‌های اجرایی دولت در حوزه جمعیتی باید کشور را به سمت افزایش جمعیت و جوانگرای هدایت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های این هفته پنجم خردادماه نماز جمعه یزد، پایداری و استقامت در مسیر حق و یاری دین خدا را مهمترین وظیفه مومنان دانست و بیان کرد: توکل به خدا و صبوری در برابر سختی‌ها انسان‌های مومن را در برابر توطئه‌های مستکبران بیمه می‌کند.

وی با بیان این‌که صبوری در برابر دشمنی کفار، صبوری برای احیای دین خدا است، افزود: اگر در جامعه‌ای ارزش‌های الهی نهادینه شود آن جامعه به سعادت و کمال می‌رسد.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به این‌که متأسفانه توکل به خدا در جامعه کمرنگ شده است، گفت: اتکا به خدا رمز پیروزی مسلمانان در برابر مستکبران است.

ناصری‌یزدی خطاب به روحانیون و معلمان، تصریح کرد: بحث توکل باید توسط ملبغین در جامعه اسلامی نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیرشدن جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: طبق برآورد انجام شده توسط کشورهای جهان، ایران تا 30 سال آینده 30 میلیون جمعیت پیر دارد که نمی‌توانند از مکتب دین خدا حراست کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد پیرشدن جامعه اسلامی را تهدیدی جدی برای پیروی از دین خدا دانست و بیان کرد: سیاست‌های اجرایی دولت در حوزه جمعیتی باید کشور را به سمت افزایش جمعیت و جوانگرای هدایت کند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام، گفت: طبق آمارهای جهانی، ایران به لحاظ عدم بهره برداری از منابع سرزمینی رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

امام جمعه یزد استفاده از ظرفیت‌های داخلی را یکی از موثرترین راهکارهای مقابله در برابر تحریم‌های استکبار دانست و تأکید کرد: مسئولان نظام می‌توانند با جذب سرمایه‌های انسانی و علمی در برابر تحریم‌های ایجاد شده مقاومت کنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مدیریت بازار، خاطرنشان کرد: مسئولان باید سعی کنند با ارزان کردن اجناس مردم را در راه مقاومت برابر مستکبران یاری کنند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین