کد خبر: ۵۲۵۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان:

افزایش قیمت کالاهای قبلا خریداری‌شده به بهانه نرخ ارز غیر قانونی است

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان گفت: فروشندگان کالا نباید کالاهایی را که با قیمت ارز گذشته خریداری کرده‌اند، خودسر گران کنند و با قیمت بیشتری به مردم بفروشند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌محمد رحمانی زاده با اشاره به تغییرات نرخ ارز و اثرگذاری آن بر روی قیمت بسیاری از محصولات اظهار کرد: فروشندگان کالا نباید کالاهایی را که با قیمت ارز گذشته خریداری کرده‌اند، خودسر گران کنند و با قیمت بیشتری به مردم بفروشند.

وی افزود: فروشندگان، کالا و محصولاتی را که قبلا و با ارز ارزان‌تری خریداری کرده‌اند، نباید با افزایش قیمت ارز و به این بهانه قیمت کالا را افزایش دهند، بلکه این کار خلاف قانون و مقررات است و مردم در زمان خرید می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان تصریح کرد: برخی از فروشندگان جنسی را که به قیمت قبل خریداری کرده‌اند را به بهانه افزایش قیمت ارز گران‌تر می‌فروشند که این کار خلاف است و باید آن کالا بر اساس همان قیمت گذشته به فروش برسد.

رحمانی زاده عنوان کرد: کالاهایی که برچسب قیمت مصرف کننده بر روی آن‌ها وجود دارد حتما باید با همان قیمت به فروش برسند و فروشندگان اجازه افزایش قیمت آن‌ها را ندارند. برای کالاهای وارداتی و کالایی که قیمت مصرف کننده ندارند نیز باید قیمت کالا بر اساس فاکتور خرید مشخص شود.

وی ادامه داد: در صورتی که فروشندگان به این قوانین توجه نکنند، کار آن‌ها تخلف گرانفروشی است و مردم می‌توانند با مراجعه به انجمن حمایت از مصرف کنندگان و یا بازرسی اصناف این موضوع را پیگیری کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین