کد خبر: ۵۲۵۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳

تصویب کلیات طرح تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی علیه بزه‌دیدگان خاص

یک عضو کیمسیون حقوقی و قضایی مجلس از تصویب کلیات طرح تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی علیه بزه‌دیدگان خاص خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی علیه بزه‌دیدگان خاص را در دستور کار داشته‌ایم که بررسی شد و کلیات آن به تصویب رسید.

وی افزود: همچنین طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص در مشاغل حساس حکومتی را مورد بررسی قرار دادیم. این طرح درخصوص این است که در صورتی که از شخصی تحقیق و تفحصی صورت پذیرد و وی محکوم شود از انتصاب وی به جایگاه‌ها و سمت‌های خاص جلوگیری شود.

کمالی‌پور خاطرنشان کرد: در کمیسیون اجتماعی هم طرحی مطرح است که یکی از ماده‌های آن به چنین موضوعی اشاره می‌کند. قرار شد در این باره تجمیع شود که اگر ببینیم این موضوع در آنجا هم بررسی شده و به تصویب می‌رسد ما دیگر آن را از دستور کار خود خارج کنیم.

این عضو کیمسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان گفت: کمیسیون حقوقی و قضایی همچنین در حال بررسی طرح کاهش عناوین مجرمانه و حبس‌زدایی است. در این خصوص طرحی قدیمی‌تر داشتیم که چند سال قبل مطرح شده بود و از دستور کار خارج شد ولی این طرح هم کامل‌تر و هم جامع‌تر است و این طرح در حال رسیدگی است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین