کد خبر: ۵۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

رحیمی:ازموضوع دوتابعیتی‌ها استفاده ابزاری می‌شود/ کواکبیان:عناصرنظامی و اصولگرایان دوآتشه درلیست‌اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افرادی سعی می‌کنند با استفاده از موضوع دو تابعیتی‌ها به دولت و تیم دیپلماسی یا وزیر خارجه ضربه بزنند.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رحیمی در خصوص بحث دو تابعیتی‌ها و افرادی که با استفاده از آن درصدد انتقاد از دولت هستند، گفت: موضوع دوتابعیتی‌ها، جاسوسی و نفوذ موضوعات مهمی هستند، اما اینکه از آنها استفاده ابزاری شود و یا سلیقه‌ای به کار گرفته شوند و صرفا برای ضربه به جریانی خاص باشند، اوج غفلت و بی انصافی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه افرادی سعی می‌کنند با استفاده از این موضوعات به دولت و تیم دیپلماسی و یا وزیر خارجه ضربه بزنند، تصریح کرد: در موارد متعدد شاهد بودیم اگر حتی گاهی ادعاها دلالت بر صداقت هم داشته باشد، اما به این علت که بارها از این موضوعات استفاده ابزاری برای ضربه به دولت شده است مردم هم آنها را باور نخواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به نظر می‌رسد افرادی که نگاهی ملی دارند و منافع ملی برای آنها اهمیت دارد لازم است کمی به خود بیایند و به این نتیجه برسند که نباید با اعتماد مردم بازی شود.

وی همچنین در خصوص صحبت رهبری در مورد تیکه‌پرانی‌هایی که انسجام قوا را در نظام زیر سوال می‌برند، گفت: ظریف بزرگترین قدم را در تاریخ دیپلماسی ایران برداشت، مذاکرات ۲۴ ماهه برجام در نوع خود رکورد محسوب می‌شود. نگاه ما این است که اگر شخصی برای کشور قدمی برمی‌دارد و گره‌گشایی می‌کند حتما مورد تقدیر مردم و مقامات ارشد قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: اما تلخ‌تر از تخریب‌هایی که نسبت به ظریف و تیم دیپلماسی روا می‌دارند، سکوت برخی مسئولان و رسانه ملی و حتی گاهی همراهی آنها با تخریب‌ها است. در واقع رسانه ملی در مواردی با افرادی که در جهت تخریب تیم دیپلماسی قدم برمی‌دارند همراه است. ضمن اینکه باید بدانیم منافع ملی گره خورده با هم‌نوایی تریبون‌های ملی با دلسوزان ملت است.

کواکبیان: دوست دارند هر کار دولت را  وارونه جلوه دهند

اعتمادآنلاین نوشت:

مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اظهارنظر نماینده جبهه پایداری مجلس مبنی بر اینکه 300 مدیر دو تابعیتی داریم، گفت: وزارت اطلاعات بحث کرد و گفت که 210 نفر از نیروهای ادارات مختلف از ما استعلام شده است که دو تابعیتی بودند.

او ادامه داد: شاید در کشور بسیار بیشتر از 210 نفر دو تابعیتی داشته باشیم اما 210 نفر از وزارت اطلاعات استعلام شده که آیا این افراد دو تابعیتی هستند یا خیر. وزارت اطلاعات هم پاسخ داده و این افراد به کار گرفته نشده اند. این صحبت به معنای آن نیست که در کشور 210 مدیر دو تابعیتی داریم.

این نماینده مجلس گفت: دوستان درآمارها غلط اندازی می‌کنند. ما معتقدیم که افراد می ‌وانند دو تابعیتی باشند اما حق مدیریت در دستگاه‌های دولتی ندارند. مرجع تشخیص دو تابعیتی‌ها دستگاه‌های امنیتی از جمله وزارت اطلاعات هستند و وزارت اطلاعات هم مطمئن باشید مو را از ماست بیرون می‌کشد و خیلی نیاز به تحقیق و تفحص هم نیست.

کواکبیان تاکید کرد: برخی دوست دارند هر کار دولت را به نحوی وارونه جلوه دهند و همین کلمه 210 نفر استعلام شده را 210 مدیر دو تابعیتی اعلام می کنند. من به یکی از این افراد گفتم چرا اینگونه گفتید که ایشان گفتند این‌ها در معرض مدیریت بودند. این در حالی است که افراد بسیاری در معرض مدیریت قرار دارند و زمانیکه فرد دو تابعیتی مدیر نشده نمی‌توان گفت که مدیر دو تابعیتی است.

این نماینده مجلس در خصوص چرایی برخورد جناحی با مسئله مدیران دو تابعیتی، گفت: اتفاقا در گزارش 210 نفر که از سوی وزارت اطلاعات رد شده‌اند بعضی از عناصر نظامی و برخی اصولگرایان خیلی دو آتشه در آن قرار دارند و اگر این‌ها اسامی را بگویند اصلاح‌طلب‌ها و همه جریانات هم در این لیست هستند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین