کد خبر: ۵۲۵۹۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کارگران هپکو در هفته‌های اخیر برای محقق شدن مطالبات‌شان دست به اعتراض زده بودند

کارگران بازداشتی شرکت هپکو با قرار وثیقه آزاد شدند/بیانیه‌ جمعی از کارگران هپکو: اعتراض‌مان صنفی است/ کارگران رنج‌ها کشیده‌اند و تهمت‌ها شنیده‌اند/امیدواریم این سوء‌تفاهم باشد و نه انتقام سکوت چندساله که با احضار و پرونده‌سازی برای کارگران به دنبال کور کردن این گِره هزار سَر باشند

به دنبال مراجعه‌ی کارگران احضار شده‌ی هپکو به دادستانی اراک، ۵ نفر از این کارگران که به دستور معاون دادستان بازداشت شده بودند، با قرار وثیقه آزاد شدند. همچنین جمعی ازکارگران شرکت هپکوی اراک با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند اعتراضات‌شان فقط صنفی و برای سرپا نگاه داشتن صنعت است.
آفتاب‌‌نیوز :
منابع خبری در اراک از آزادی ۵ نفر از کارگران هپکو که به دنبال احضار به دادستانی، بازداشت شده بودند، خبر می‌دهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ صبح امروز دوشنبه (۷خرداد) به دنبال مراجعه‌ی کارگران احضار شده‌ی هپکو به دادستانی اراک، ۵ نفر از این کارگران که به دستور معاون دادستان بازداشت شده بودند، با قرار وثیقه آزاد شدند.

اعتراض‌مان صنفی و به‌خاطر سرپا نگه داشتن صنعت کشور است

کارگران شرکت هپکو که در هفته‌های اخیر برای محقق شدن مطالبات‌شان دست به اعتراض زده بودند، با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند اعتراضات‌شان صرفا صنفی بوده است.

متن این بیانیه که یک نسخه از آن نیز در اختیار ایلنا قرار گرفته، به شرح ذیل است:

وَالموفونَ بِعَهدِهُم اِذا عاهِدوا ( و هنگامی که عهد می‌بندند رعایت می‌کنند- سوره بقره، آیه۱۷۷ )

« جامعه‌ کارگری بایستی احساس تکریم بکند. احساس احترام بکند. احساس کند که قدر او دانسته می‌شود....» (مقام معظم رهبری )

وزیر محترم صنعت و معدن، جناب شریعتمداری؛

استاندار استان مرکزی، جناب آقازاده

و دیگر مسئولان پیدا و پنهان استان مرکزی، که سالهاست در کنار کارگران شرکت هپکو ایستاده‌اید

ضمن عرض سلام و خداقوت خدمت تمامی شما یاران جامعه کارگری استان مرکزی

کارگران شرکت هپکو سالهاست به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی، در این مبارزه نابرابر، رنج‌ها کشیده‌اند و تهمت‌ها شنیده‌اند. هرچند درگذشته مسئولین استانی همواره در کنارمان بوده‌اند، ولی با ورود شما بزرگواران و ایستادن در کنار بزرگان شهر، روحیّه مطالبه‌گری که خواست مقام معظم رهبری نیز بوده است در بین کارگران این شرکت چند برابر شده است و خوشحالیم دیگر در این مبارزه نابرابر تنها نیستیم و همسنگرانی همچون شما را در کنار خود می‌بینیم.

الحق که عمل به وعده از خصوصیات بارز یک مدیر جهادی است و شما بزرگواران در جریان چند ماه گذشته روحیّه جهادی و انقلابی خود را اثبات کرده‌اید و خوشحالیم که برای معدود دفعات در سال‌های گذشته مصوبات کشوری درگیر بوروکراسی اداری نشده است و در پایان هفته گذشته حساب حقوق پرسنل هپکوی اراک شارژ گشته و سبب ایجاد لبخند بر لبان خانواده‌هایمان شده است، که خود جای قدردانی از شما را دارد، و همچنان امیدواریم در تاریخ‌های اعلام شده نیز مابقی مصوبات، با همّت شما بزرگان، اجرایی شود، تا بعد از چند سال، شاهدِ سو سوی روشنایی چراغِ هپکوی عزیزمان باشیم.

هرچند که در این مبارزه به علت سوء‌تفاهمات، تعدادی از همکاران‌مان، دچار مشکلاتِ خارج از شرکت شده‌اند و نام آنها در جلساتی برده شده است که بدور از انصاف است و همچنان امیدواریم که این سوء‌تفاهم باشد و نه انتقام سکوت چند ساله این دستگاه‌ها، که با احضار و پرونده‌سازی برای کارگران به دنبال کور کردن این گِره هزار سَر باشند.

در پایان همان‌طور که بارها اشاره کرده‌ایم، این‌بار نیز فریاد می‌زنیم که اعتراضات‌مان تنها صنفی بوده و برای سرپا نگاه داشتن صنعت این مرز و بوم به میدان آمده‌ایم و هیچ قرابتی به سیاسیون و هواداران این سوی و آن سوی آنها نداریم، و بازهم برای چندمین بار، ورود شبکه‌های معاند به داستان خانوادگی‌مان را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم، هنوز ما و تعهدمان را به جمهوری اسلامی نشناخته‌اند که اینگونه دور باطل می‌زنند.

با لبی پر از لبخند و امیدوار به همتّتان

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
1
چراکسی نیست که حرف حساب را بشنود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
1
كارگران بدبخت ترين قشر در ممالك هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
1
0
از کارگر بدبخت تر کارفرماست کارکران عزیز شرکت رو شما ورشکسته کردید دیگه چی میخواهید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین