کد خبر: ۵۲۶۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

غرویان: اصولگرایان انگار علم‌ غیب دارند/چه توجیهی دارد برخی از آنها خواسته صهیونیست‎ها را عملی کنند؟

آیت الله محسن غرویان گفت: ظاهرا برخی اصولگرایان مدعی علم غیب هستند؛ آنها طوری می گویند ما از ابتدا می دانستیم آمریکا از برجام بیرون می رود که گویی از سالها قبل می دانستند فردی به نام ترامپ در انتخابات پیروز می شود و این مواضع غیرمنطقی را اتخاذ می کند! این عده رویه شان بر بی انصافی نسبت به دولت روحانی بوده و هست. البته دیگر صحبتهایشان خریدار چندی ندارد و صدایشان برای گوش ها عادی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این استاد حوزه و دانشگاه با تحلیل مواضع اصولگرایان نسبت به خروج آمریکا از برجام گفت: آنها موضع واحدی ندارند، گرفتار افراط و تفریطند. برخی اصولگرایان از سالها پیش نسبت به روحانی، دولت، وزارت امور خارجه، برجام و از این قبیل موضعی افراطی داشته و دارند. حال نیز که آمریکا با خروج از برجام بهانه خیلی خوبی را در اختیار آنان قرار داده آن را فرصتی برای شدت دادن هجمه های خود به دولت می دانند.

نویسنده بیش از 40 اثر در حوزه اندیشه اسلامی ادامه داد: اما رویه گروه دیگر اصولگرا که اهل اعتدال هستند در قبال بدعهدی آمریکا واقع بینانه و توام با انصاف است. این طیف همان فرمایش مقام معظم رهبری را سرمشق کار خود قرار داده اند. یعنی اینکه ما برجام را نقض نکنیم و آنرا نگهداریم اما توام با حزم و احتیاط. یعنی با اروپاییان درباره آن مذاکره و آنرا تا جایی که منافع ما را رعایت کند حفظ کنیم.

غرویان با اشاره به دستاوردهای برجام گفت: واقعیت این است که معاهده بین ایران و1+5 اثرات مثبت فراوانی داشت و بسیاری از قطعنامه ها و معاهدات بین المللی را که در جهت مضیقه قرار دادن کشور بود را رفع کرد. الان آمریکا از برجام خارج شده خوب، بشود! این معاهده بین ایران و 6 کشور بود و 5 عضو دیگر بر ادامه آن اصرار دارند و عدد پنج هم بیشتر از یک است.

او اظهار داشت: به قول علمای دین ' المیسور لایترک بالمعسور' یعنی آنچه که میسر و ممکن است را به خاطر چیزی که ناممکن و دارای عسر و رنج است رها مکن. پس چرا ما باید از برجام به امید توافقی دیگر خارج شویم؟!

استاد فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد: از سویی اصل برجام با موافقت مقام معظم رهبری و تایید مجلس تصویب شد. بنابراین مخالفت کردن با برجام که توسط افراطیون صورت می گیرد ستیز با معاهداتی است که نظام با شرط حفظ خطوط قرمز ایران با آن موافق بوده است.
او ادامه داد: در مجموع این سنخ از اصولگرایان مواضع حکیمانه ای ندارند. برای نمونه طرح سوال از رییس جمهور را مطرح می کنند و یک دفعه 50 نفرشان امضای خود را پس می گیرند! در حالی که همه مطلعین می دانند که در شرایط کنونی برخورد این گونه با رییس جمهور به مصلحت نظام و مردم نیست. چرا که ایران اکنون نیاز به برخاستن صدای واحدی از خود دارد. 

غرویان اضافه کرد: صهیونیست ها دنبال ایجاد چند دستگی در جمهوری اسلامی ایران هستند و به تازگی یکی از آنها گفته است که ما باید درون ایرانیان اختلاف بیندازیم تا بتوانیم موفق شویم! آنها سعی دارند وحدت ما را بر هم زنند تا به نیات پلید خود برسند. در این وضعیت چه توجیهی دارد که اصولگرایان افراطی با رسانه ها و تریبون هایشان این خواسته صهیونیست ها را عملی کنند؟! باید همه از روحانی و دیپلماتهای خود در عرصه داخلی و بین المللی پشتیبانی کنیم تا دسیسه ها خنثی شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین