کد خبر: ۵۲۶۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

ادعای یک رسانه عربی: احضار سفیر ایران در موریتانی

برخی منابع در نواکشوت اعلام کردند که اسلکو والد احمد ایزید بیه، وزیر امور خارجه موریتانی امروز چهارشنبه محمد عمرانی سفیر کشورمان در آن کشور را احضار کرده است و نسبت به فعالیت‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت به وی هشدار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که سفارت کشورمان در موریتانی اعلام کرده که سفیر کشورمان در نواکشوت در دیدار با وزیر خارجه موریتانی نامه محمد جواد ظریف را به وی تحویل داده برخی رسانه‌های عربی مدعی شدند که سفیر ایران در نواکشوت به وزارت خارجه موریتانی احضار شده است.

روزنامه مصری الیوم السابع مدعی شد که برخی منابع در نواکشوت اعلام کردند که اسلکو والد احمد ایزید بیه، وزیر امور خارجه موریتانی امروز چهارشنبه محمد عمرانی سفیر کشورمان در آن کشور را احضار کرده است و نسبت به فعالیت‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت به وی هشدار داده است.

بر اساس این گزارش مقامات موریتانی به سفیر کشومان ابلاغ کردند که این کشور اجازه نخواهد داد که سفارت و یا هر طرف دیگری در راستای تغییر مذهب و یاعقیده مردم موریتانی فعالیت کند.

ادعای احضار سفیر ایران در نواکشوت درحالی مطرح می شود که محمد عمرانی سفیر کشورمان در موریتانی با وزیرامورخارجه این کشور آفریقایی دیدار و نامه محمد جواد ظریف را به وی تقدیم کرد.

در این دیدار محمد عمرانی سفیر ایران در نواکشوت در ارتباط با تحولات جاری منطقه ، بدعهدی اخیر آمریکا دربرجام و همچنین درخصوص راه‌های توسعه روابط دوجانبه با وزیر خارجه موریتانی رایزنی و گفت‌وگو کرد .

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین