کد خبر: ۵۲۶۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

اظهارات شهردار تهران در مراسم تجدید میثاق با امام راحل (ره)

شهردار تهران ماندگاری نام امام (ره) را در گروی وحدت و انسجام ملی میسر دانست و گفت: پرهیز از نفرت، کینه، خشونت و قدم گذاشتن در مسیر رأفت، صلح و دوستی موجب استحکام انقلاب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سید محمد علی افشانی در مراسم تجدید میثاق با امام راحل (ره) اظهار کرد: امروز در محضر حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی برای تجدید بیعت با آرمان های امام گرد هم آمده ایم؛ امامی که بدون هیچ گونه خشونت با وحدت کلمه اتحاد را میان تمام اقشار جامعه ایجاد کرد و مهم ترین انقلاب دینی را رقم زد.

وی افزود: امام خمینی (ره) استقلال و آزادی را به کمک مردم آگاه برای این سرزمین رقم زد؛ امامی که هم به خداوند و هم به مردم اتکا داشت.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید به عنوان خدمت گزاران مردم منش امام خمینی (ره) را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم، گفت: امام ویژگی های شاخص بسیاری داشت که باید از آن ها درس بگیریم و در حوزه ماموریت سازمانی به کار ببندیم.

افشانی با اشاره به خصوصیات امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امام از هیچ تهدیدی نمی هراسید و آرامش، اطمینان و اعتماد به نفس مثال زدنی ایشان به ما این درس را می دهد که با تکیه بر خداوند و مردم از هیچ چیز نهراسیم.

وی ادامه داد: امام هم باور عمیق به مردم و هم پیوند عمیقی با مردم داشتند و به رئیس دولت خود می فرمودند ما پشت مردم هستیم و مردم در پیش روی ما قرار دارند؛ ایشان مردم را ولی نعمت می دانستند و تاکید فراوان به توجه به مستضعفان، طبقات محروم، رنج دیدگان و رنج کشیدگان داشتند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه با پیروی از امام می توانیم با رعایت قانون به اقشار جامعه به ویژه طبقات محروم خدمت کنیم، تصریح کرد: در همین شهر شاهد اختلاف طبقاتی بین مردم هستیم که دردآور است و باید برای کاهش این دوگانگی زیستی تلاش کنیم و در مسیری که امام به ما آموخته است، قدم برداریم. من در برنامه ام از این موضوع به عنوان تبعیض مثبت یاد کرده‌ام که همان توجه به محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی در بین مردم پایتخت است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی و بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری که یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، از مهم ترین وظایف ما در شهر محسوب می‌شود، گفت: اگر ما صادقانه به مردم خدمت کنیم مردم هم به ما اعتماد کرده و برای حل مشکلات مشارکت می کنند و این موضوع باعث ارتقای کیفیت زندگی مردم و به دنبال آن رضایت مندی آن ها خواهد شد.

افشانی اظهار کرد: امروز در این شرایط دشوار، بزرگ ترین توطئه بین المللی علیه نظام در حال انجام است که با پیروی از امام و پشت سر رهبری قرار گرفتن، وحدت و تلاش برای رضایت مندی مردم می توانیم از این مرحله نیز سرافراز بیرون بیاییم.

وی استحکام انقلاب و ماندگاری نام امام را در گروی وحدت و انسجام ملی میسر دانست و تصریح کرد: پرهیز از نفرت، کینه، خشونت و قدم گذاشتن در مسیر رأفت، صلح و دوستی موجب استحکام انقلاب می‌شود.

بر اساس گزارش شهرنوشت، وی در پایان عنوان کرد: از خدا می خواهم توفیق پاسداشت خون شهیدانی که انقلاب را رقم زده‌اند، فرزندان امام (ره) و بالاخص آیت الله هاشمی رفسنجانی را در این ماه پرفیض و رحمت به ما بدهد تا بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که موجب حفظ و بالندگی انقلاب باشیم تا جامعه در آسایش، آرامش و مردم در وضعیت مطلوب تری زندگی کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین