کد خبر: ۵۲۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

اعتراض فرانسوی‌ها به سفر نتانیاهو به پاریس

با نزدیک شدن به زمان سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پاریس که قرار است پنجم ژوئن آینده برگزار شود، جمعیت‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌های گروهی فرانسه ضمن محکوم کردن این سفر، انتقادات خود از آن را افزایش داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
جمعیت‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌های گروهی فرانسه این سفر را محکوم کرده اند؛ به ویژه که این سفر پس از گذشت تنها چند روز از حوادث اخیر غزه صورت می‌گیرد که منجر به شهادت ده‌ها فلسطینی بی‌گناه شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع فرانسوی، بنیاد هماهنگی میان جمعیت‌های فلسطینی در فرانسه نیز این سفر و حضور امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در آغاز به کار "فصل فرهنگی فرانسه-اسرائیل 2018" را محکوم کرده و در عین حال، خواستار بسیج تمامی طرف‌ها برای محکومیت جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.

روزنامه لیمانیتی فرانسه نیز با اشاره به سفر نتانیاهو به پاریس این امر را لکه ننگی برای فرانسه دانست که فرش قرمز زیر پای جنایتکاری جنگی پهن کند.

لیمانیتی ضمن هشدار نسبت به استقبال از نتانیاهو در فرانسه، آن را نوعی زمینه‌سازی برای نادیده گرفته شدن جنایت‌های طرفی دانست که هیچ حد و مرزی را در جهان به رسمیت نمی‌شناسد و بر پایه اشغالگری و استعمار شکل گرفته است.

به گزارش ایسنا، تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی فرانسه از جمله کارگردان‌ها، تولیدکنندگان سینما، پزشکان و اساتید دانشگاه نیز این هفته نامه‌ای را در روزنامه لبراسیون منتشر کردند که در آن نسبت به سرکوبگری‌های وحشیانه و خونریزی‌های اخیر اسرائیل علیه تظاهرکنندگان بی‌پناه فلسطینی ابراز نگرانی کرده بودند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین