کد خبر: ۵۲۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

در کمیته تخصیص بودجه شهرداری از ما دعوت نشد/اگر تخلفی رخ دهد، مسئولیتش با ما نیست

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از روند تخصیص بودجه در شهرداری تهران گفت: ما از روند تخصیص بودجه بی‌اطلاع هستیم. بنابراین هرگونه تخلفی که در این حوزه صورت گرفته باشد، بدیهی است که مسئولیتش بر گردن افرادی است که در این زمینه تصمیم گرفته‌اند نه ما.
آفتاب‌‌نیوز :
بودجه شهرداری تهران هر ساله توسط شورای شهر ردیف به ردیف بررسی و تصویب می‌شود اما این پایان ماجرا نیست. در حقیقت بودجه 17 هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری تهران، در روند تخصیص است که همانند بودجه دولتی دچار تغییر و تحول شده و در سایه عدم شفافیت؛ به شائبه تخلف دامن می‌زند. یعنی شاید بودجه در شورا تصویب شود اما تخصیص آن در خود شهرداری و بدون نظارت شورا صورت می‌گیرد.

مجید فراهانی (عضو شورای شهر تهران) در واکنش به این سوال خبرنگار ایلنا که آیا در روند تخصیص بودجه، تخلفی در شهرداری صورت گرفته است یا خیر، گفت: در دوران مدیریت شهری گذشته همیشه نماینده‌ای از اعضای شورای شهر تهران در کمیته تخصیص بودجه شرکت می‌کرد.

 وی ادامه داد: متاسفانه از ابتدای تشکیل شورای پنجم هیچ گونه دعوتی از نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر  برای حضور در این کمیته به عمل نیامده است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر افزود: ما به عنوان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از روند تخصیص بودجه بی‌اطلاع هستیم. بنابراین هر گونه تخلفی که در این حوزه صورت گرفته باشد بدیهی است که مسئولیتش بر گردن افرادی است که در این زمینه تصمیم گرفته‌اند نه ما، اما اعتراضی که ما داریم این است که چرا شهرداری تهران از ما در این کمیته دعوت نمی‌کند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در تشریح وظایف این کمیته گفت: این کمیته براساس منابع مالی موجود طرح‌ها، پروژه‌ها، مراکز هزینه‌ای را اولویت‌بندی می‌کند برای مثال شما در کتابچه بودجه ردیفی را مشخص می‌کنید اما این کمیته می‌تواند تصمیم بگیرد که فقط بخشی از بودجه را تخصیص دهد.

لازم به ذکر است در دوره مدیریت شهری گذشته به روند تخصیص بودجه انتقاد فراوانی وارد شده بود. محمدعلی نجفی (شهردار سابق) آذر ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای شیوه‌نامه اجرایی کمیته بودجه را تغییر داد.

براساس این بخشنامه معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری ضمن ایجاد بسترها و برنامه‌ریزی‌های لازم‌‌، موظف شد زمینه اعمال اصلاحات ضروری در سامانه بودجه را فراهم کند.
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین