کد خبر: ۵۲۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۵ - ۲۲:۴۹
شکنجه مظنونین نیاز به فکر کردن ندارد!

اظهارات جنجالی معاون جنجالی

آفتاب‌‌نیوز : شبکه خبری بی‌بی‌سی با اعلام این خبر افزود وی در پاسخ به اعتراض های گروه های طرفدار حقوق بشر و چند گروه ديگر به اظهارات ديک چنی، صحبت می‌کرد. 

معاون رييس جمهوری آمريکا در يک مصاحبه راديويی از «فروبردن مظنونين به اقدامات تروريستی در آب» در جريان بازجويی حمايت کرده بود. چنی گفته بود فروبردن مظنونين در آب يا غوطه ورکردن آنها در آب برای به دست آوردن اطلاعات و نجات جان افراد بی گناه، «نيازی به فکر کردن ندارد». 

خود چنی نيز پس از آن که سخنانش با واکنش خشم آلود گروه‌های مخالف شکنجه و حقوق بشر مواجه شد اين مساله را که با فروبردن مظنونين در آب موافق است، رد کرد. 

اسکات هنان، مجری محافظه کار يک کانال راديويی از معاون رييس جمهوری آمريکا پرسيد آيا با فروبردن مظنونان در آب اگر باعث بيرون کشيدن اطلاعات درباره حملات آتی و نجات جان مردم شود موافق است و چنی در پاسخ گفت: «خوب، برای من که فکر کردن ندارد». او در ادامه توضيح داد که شکنجه را مشروع نمی‌داند اما می‌توان دارای يک برنامه شديد بازجويی بود بدون آنکه شکنجه‌ای صورت گيرد. 

گروه‌های طرفدار حقوق بشر می‌گويند منظور معاون رييس جمهوری آمريکا بستن زندانيان به «تخته آب» بوده است. در اين شيوه زندانی دچار اين تصور می شود که در حال غرق شدن است. 

لری کاکس، مدير بخش آمريکايی سازمان عفو بين الملل گفت لغزش چنی در آن مصاحبه نيات واقعی دولت بوش برای بازجويی از زندانيان در آينده را آشکار کرد. 

تکنيک های بازجويی توسط آمريکا از زمانی که شواهد بدرفتاری با زندانيان در عراق و افغانستان و همچنين وجود زندان های مخفی سازمان اطلاعات مرکزی آشکار شد زير ذره‌بين قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین