کد خبر: ۵۲۷۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸

کاهش سودآوری شرکت‌های هواپیمایی جهان

یاتا اعلام کرد به دلیل افزایش بهای سوخت و هزینه های نیروی انسانی، پیش بینی خود از سودآوری صنعت هوایی جهان در سال ۲۰۱۸ را با ۱۲ درصد کاهش به ۳۳.۸ میلیارد دلار تغییر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی بین المللی- یاتا- در نشست عمومی سالانه خود اعلام کرد که پیش بینی ماه دسامبر خود مبنی بر سودآوری ۳۸.۴ میلیارد دلاری ایرلاین های هوایی را تعدیل کرده است. در سال ۲۰۱۷ سودآوری صنعت هوایی به گفته همین سازمان معادل ۳۸ میلیارد دلار بوده است.

با توجه به افزایش بهای نفت خام، هزینه سوخت هواپیما اکنون ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و یاتا در پیش بینی جدید خود متوسط بهای نفت تا پایان سال را ۷۰ دلار در هر بشکه فرض کرده است که مطابق با پیش بینی بانک " جی پی مورگان"است.

ایرلاین های آمریکای شمالی بیشترین سودآوری را خواهند داشت و به گفته یاتا در سال ۲۰۱۸، ۴۴ درصد از سود صنعت هوایی معادل ۱۵ میلیارد دلار نصیب این شرکت ها خواهد شد. با این حال این میزان نشان دهنده کاهش چشم گیر سودآوری این ایرلاین ها است که سال گذشته به سود ۱۸.۴ میلیارد دلاری دست یافتند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی،الکساندر جونیاک- دبیر کل یاتا- که در جمع خبرنگاران در شهر سیدنی استرالیا سخن می گفت از افزایش هزینه های حقوق پرسنل ایرلاین ها و تنش های تجاری به عنوان دیگرعوامل موثر بر کاهش سودآوری ایرلاین ها نام برد. با این حال به گفته آقای جونیاک با وجود کاهش سودآوری، هنوز هم نسبت سودآوری به آورده نقدی سرمایه گذاران در صنعت هوایی برای چهارمین سال متوالی مثبت خواهد بود.

این سازمان اعلام کرده است انتظار دارد امسال ۱۹۰۰ هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی جهانی شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین