کد خبر: ۵۲۸۰۰۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۳
توهین به رئیس سازمان انرژی اتمی در روز قدس واکنش‌برانگیز شد

تندروهای حاشیه‌ساز همیشگی؛ چرا اصولگرایان در برابر توهین‎ها به «صالحی» سکوت کرده‎اند؟

فیلم‌های منتشرشده از راهپیمایی روز قدس امسال حاکی از این است که عده‌ای با دیدن صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی شروع به سردادن شعارهای تندی از جمله «وطن‌فروش» و «مرگ بر منافق» کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
علاقه خاصی به استفاده از راهپیمایی روز قدس برای شعاردادن علیه برخی شخصیت‌های سیاسی دارند. گویی حاشیه امنی برای عده قلیلی فراهم است تا علیه برخی سیاسیون خاص و نه البته همه، شعار دهند. شعار محوری‌شان هم «مرگ بر منافق» است. سال 88 علیه رئیس دولت اصلاحات شعار دادند.  سال 91 علیه هاشمی‌رفسنجانی، سال 96 علیه حسن روحانی، اسحاق جهانگیری و علی مطهری و امسال هم علیه علی‌اکبر صالحی. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ فیلم‌های منتشرشده از راهپیمایی روز قدس امسال حاکی از این است که عده‌ای با دیدن صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی شروع به سردادن شعارهای تندی از جمله «وطن‌فروش» و «مرگ بر منافق» کرده‌اند. در این میان یکی از این افراد خطاب به صالحی گفت «والله بالله دروغگویی» که این سخن با واکنش صالحی مواجه شد. رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنشی صریح به فردی که او را «دروغگو» خطاب کرده بود، گفت «ادب داشته باش». 

تندروهای حاشیه‌ساز همیشگی؛ چرا اصولگرایان در برابر توهین‎ها به «صالحی» سکوت کرده‎اند؟

همین جماعت یا افرادی شبیه به آنها سال گذشته وقتی از کنار روحانی در راهپیمایی روز قدس رد می‌شدند، شعار مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر آخوند آمریکایی دادند. نه یک‌بار نه دوبار. بلکه دقایقی پشت‌سر و کنار روحانی راهپیمایی کردند و شعار دادند، گویا فراموش کرده بودند که برای حمایت از قدس و در اعتراض به اسرائیل به خیابان‌ها آمده بودند. 

سال گذشته، علی مطهری هم در حاشیه راهپیمایی در حال گفت‌وگو با خبرنگاران بود که از پس‌زمینه تصویر پشت‌سر او صدای شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر منافق شنیده می‌شد. دوربین کمی که عقب‌تر می‌رود. یک نفر را روی ویلچر نشان می‌دهد که شعار می‌دهد و بقیه هم تکرار می‌کنند. 

روزنامه جمهوری اسلامی همان زمان نوشت: «امروز مشاهده صحنه‌هایی از شعاردهی افراد سازمان‌یافته علیه آقای روحانی من را به یاد همین صحنه‌ها در زمان مرحوم هاشمی انداخت. همه اینها افرادی شناخته‌شده و قابل پیگرد هستند. خدا پایه‌گذاران این بدعت شوم که عاقبت گریبان خودشان را هم خواهد گرفت به راه راست هدایت کند... روحانی- بنی‌صدر... پیوندتان مبارک!!! این است گرامیداشت روز قدس؟».

تندروهای حاشیه‌ساز همیشگی؛ چرا اصولگرایان در برابر توهین‎ها به «صالحی» سکوت کرده‎اند؟

روز قدس سال 91 هنگامي که مرحوم هاشمی از خیابان استاد نجات‌اللهی وارد خیابان انقلاب شد، ناگهان جمعی با شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» به استقبال آیت‌الله رفتند. گویی از قبل می‌دانستند هاشمی‌رفسنجانی از کدام خیابان وارد خیابان انقلاب می‌شود. به ادعای خبرگزاری فارس، هاشمی‌رفسنجانی با شعارهای مردم بدرقه و از مسیر راهپیمایی خارج می‌شود. 

 این در حالی است که به نوشته رسانه‌ها همان زمان محمود احمدی‌نژاد از خیابان 12 فروردین وارد خیابان انقلاب می‌شد و به سمت دانشگاه تهران حرکت می‌کرد اما نه‌تنها خبری از شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه نبود بلکه جماعتی با شعارهای «صل علی محمد، بوی رجایی آمد» به استقبال رئیس دولت رفتند. 

در همه این سال‌ها چهره‌های اصولگرا تمایلی به واکنش نشان‌دادن به چنین برخوردهایی نداشته‌اند؛ آن هم درحالی‌که شعار‌دهندگان به‌لحاظ فکری و سیاسی یا اصولگرا هستند یا به این جناح سیاسی بسیار نزدیک‌اند. در ماجرای شعاردادن علیه صالحی، محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «متأسفانه در حین راهپیمایی روز جهانی قدس که همه باید علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آمریکایی و منطقه‌ای‌اش فریاد بکشند؛ برخی افراد به جناب آقای دکتر صالحی بی‌احترامی کردند. ولایت‌پذیری، عشق به کشور و مردم، همچنین تلاش‌های صادقانه و ارزنده ایشان در پیشبرد فناوری هسته‌ای کشور، به‌ویژه در سال‌های اخیر، انکارناپذیر است. بی‌تردید حتی اگر عده‌ای چشم در برابر حقیقت ببندند، آیندگان تلاش‌های این همکار خدوم و صبور دولت برای ایران را خواهند ستود و اجرشان نزد خداوند متعال و قدرشناسی‌شان توسط ملت شریف ایران محفوظ خواهد بود. امیدوارم آنان که نظرات متفاوتی دارند، باور کنند که منطق، بهتر و کارسازتر از توهین است».

حسام‌الدین آشنا هم در صفحه توییتر خود نوشت: «آگاهی از دستاورد‌های غیرنظامی سازمان انرژی اتمی در دوران ۱۳۹۲-۱۴۰۰ کسانی را شرمنده خواهد کرد که ناآگاهانه علیه رئیس آن شعار دادند و کسان دیگری را رسوا خواهد کرد که آگاهانه این طراحی را انجام دادند».

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلستان هم در توییتر خود نوشت: «توهین به دکتر صالحی از سوی چند ناآگاه که از منافع ملی کشور خود هم آگاه نیستند، یک حادثه بسیار تلخ بود. دکتر صالحی را با هر معیاری بسنجیم یک قهرمان ملی است که در تمامی مقاطع کلیدی معاصر کشور نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. این اقدام باید از سوی همگان بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای محکوم شود».

سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، هم در پاسخ به این سؤال که درباره رفتاری که نسبت به علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، در راهپیمایی روز جهانی قدس صورت گرفت، چه نظری دارد، به ايسنا گفت: در پاسخ به سؤال شما فقط می‌گویم که به‌یقین، پرتاب واژه‌های نتراشیده، موهن و زخم‌آور، به روی مردی دانشور، آراسته و آرام، منطقی و مؤمن -آن هم در ماه خدا- منکری است که اعلام قاطع برائت و بیزاری از آن خاستگاه شرعی، اخلاقی و قانونی دارد. کیست که اندک بهره‌ای از آموزه‌های انسانی و دینی برده باشد و از شنیدن این خبر، متأسف و محزون نشود.

منبع: روزنامه شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
4
دوستان نادان تریبون دار اگر در مناظره دعوت شوند این صحنه سازی نا اگاهانه ناسپاسی را تکرارش را بوجود نمی اورند .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
10
0
وای وای وای وای این تیترو حرفارو شما نمی گفتی کی می گفت ؟ شما لیبرال ها چرا از رو نمی رید، آشو با جاش دادید رفت بازم حرف دارید @ ! تندرو ! ؟ به کوری چشم دشمنان اسلام آنچنان تند بریم که ریشه اصلاحات آمریکایی رو تو این مملکت بسوزونیم /.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
1
لهجه مشهدی هیچ ارتباطی به این گزارش ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
6
سكوت كردند چون كار خودشان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
8
دوست تند رو و نادان از دشمن بد تر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
2
گویند که خلق را با مقدسات فریفتی .
با این هم خسارات معنوی ومادی چه میکنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
2
صالحی مصداق شبه افکار فردوسی است .
یکی مرد جنگ سیاسی. به از صد هزار.
محمد
|
Netherlands
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
2
مردم بین حقیقت و دروغ رو خوب تشخیص میدهند مردم مثل دریا هستند .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
3
به اینها می گویند .....
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
4
اصولگراها میدانند در انتخاباتها اگر تمام واجدین شرکت کنند , در هیچ انتخاباتی نمیتوانند حائز اکثریت ارا شوند . لذا تمام تلاش خود را به کار گرفته و خواهند گرفت تا ارائ طرف مقابل ریزش کند . تنها در این حالت است که شاید موفق شوند عرصه را به دست گیرند و به یکه تازیهای خود ادامه دهند ! اصلا و ابدا هم کاری به "منافع ملی" ندارند . چون منافع ملی حکم میکند که در هر انتخاباتی اکثریت ملت شرکت کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
1
اقا رضا که ساعت 7نظر گذاشتی...... الان فقط میتونید هوچی گری کنید تا از عقده نمیرید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین