کد خبر: ۵۲۸۰۷۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
چند نماینده عضو فراکسیون ولایی صحن مجلس شورای اسلامی را متشنج کردند

تنش در مجلس بر سر CFT/ بررسی CFT دو ماه مسکوت ماند/تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته/لاریجانی خطاب به مخالفان: مجلس جای این کارها نیست/ حقوق می‌گیرید که حرف بزنید؛ با زور که نمی‌شود بقیه را قانع کرد!+فیلم و عکس

تعدادی از نمایندگان که اکثرا عضو فراکسیون ولایی مجلس هستند به محض ورود مجلس به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT با در دست داشتن پلاکاردهایی و پهن کردن چندین طومار در صحن فضای مجلس را متشنج کردند. همچنین نمایندگان مجلس موافقت کردند که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم دو ماه یعنی تا زمان روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها مسکوت بماند.
آفتاب‌‌نیوز :
تعدادی از نمایندگان که اکثرا عضو فراکسیون ولایی مجلس هستند به محض ورود مجلس به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT با در دست داشتن پلاکاردهایی و پهن کردن چندین طومار در صحن فضای مجلس را متشنج کردند.

به گزارش آفتاب‎نیوز، جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس زمانی که وارد بررسی کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم شد، متشنج گردید. چند نماینده عضو فراکسیون ولایی طومارهایی را در صحن مجلس و حتی روی مانیتورها در اعتراض به بررسی این لایحه پهن کردند.


به نوشته خبرگزاری ایسنا؛ این اقدام با اعتراض علی لاریجانی رئیس مجلس مواجه شد، وی خطاب به این افراد گفت: مجلس جای این کارها نیست. مجلس جای بیان، گفت و گو و بحث است به‌جای این کارها صحبت کنید و در نهایت یکدیگر را قانع کنید تا مجلس رای دهد.

در این هنگام طوماری جلوی لاریجانی انداخته شد که او آن را پایین انداخت و به این اقدام اعتراض کرد که پژمانفر خطاب به او گفت، شما خلاف آیین نامه عمل می کنید. لاریجانی در پاسخ به او گفت این کارهای شما خلاف آیین نامه است به جای آن صحبت کنید نه این که مجلس را از نظم عادی خارج کنید.

علیرغم اعتراضات تعدادی از نمایندگان و حتی رییس مجلس، اعضای فراکسیون ولایی پهن کردن طومارها در صحن مجلس را ادامه دادند به طوریکه حتی مانیتورهای مجلس نیز قابل دیدن نبود.

در قسمت دیگری از مجلس، نمایندگان دور عراقچی جمع شده بودند و پیرامون CFT بحث می‌کردند.

در خلال تمامی این اتفاقات، عراقچی در جایگاه هیات رییسه حاضر شد و مشغول صحبت با رییس مجلس شد، صحبت‌هایی که بعد از آن مشخص شد درباره گرفتن نظر دولت پیرامون مسکوت ماندن دو ماهه این لایحه بود.

در هنگام این بحث‌ها نمایندگان بسیاری در جایگاه هیات رییسه حاضر شده بودند و تعدادی از آنها تقاضای مسکوت ماندن را امضا کردند، موضوعی که در نهایت نیز به تصویب مجلس رسید.

وقتی که قرار شد که تقاضای مسکوت ماندن در مجلس بررسی شود، یک مرتبه طومارها از صحن جمع شد و همه نمایندگان معترض روی صندلی‌های خود نشستند، گویی اینکه توافقی بین برخی از نمایندگان با گرایش‌های مختلف به وجود آمده بود، شاهد این ادعا بیان تقاضای مسکوت ماندن از سوی غلامرضا تاجگردون عضو فراکسیون امید است.

همچنین کاظم جلالی رییس فراکسیون مستقلین ولایی نیز در طول صحبت‌های نمایندگان با عراقچی حضور پررنگی داشت و حتی در مواردی توضیحاتی را هم به نمایندگان می‌داد.

دو هفته گذشته نیز زمانی که قرار بود این لایحه در مجلس بررسی شود جنجالی را اعضای فراکسیون ولایی راه انداختند که نتیجه آن به بررسی این لایحه در کمیسیون امنیت ملی و ارائه گزارش به صحن علنی شد. این بار نیز ظاهرا جنجال آنها ثمربخش بود چون باعث شد که بررسی CFT‌ دو ماه در مجلس به تعویق بیفتد که البته روز گذشته خبرهایی از سوی برخی از اعضای فراکسیون ولایی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه اگر قرار به تصویب این لایحه در مجلس باشد، آنها از صحن خارج شده تا با آبستراکسیون جلوی این موضوع را بگیرند.

لاریجانی: حقوق می‌گیرید که مسائل را با صحبت حل کنید

خبرگزاری ایلنا هم نوشته است: در این میان سید حسین نقوی حسینی در مخالفت با این لایحه در حال صحبت بود که نمایندگان با اعتراض مانع صحبت او شدند. این اقدام توسط جمعی از نمایندگان اصولگرا از جمله کریمی قدوسی، دهقان، چنارانی، ابطحی و پژمان‌فر صورت گرفت و همزمان با این اقدام رحیم زارع نامه‌ای در دست گرفته بود و بین نمایندگان می‌چرخید و امضا جمع می‌کرد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اعتراض به عملکرد آنها گفت: شما نمایندگان ملت هستید اینجا جمع شده‌اید و حقوق می‌گیرید پس با صحبت مطالب را حل کنید این کارها برای چیست.

همچنین احمد مازنی در اعتراض به پلاکاردها و بنرهایی که نمایندگان اصولگرای مجلس از دیوارهای صحن آویزان کرده بودند یکی از آنها را به پایین پرتاب کرد.

مخالفت تمام‎قد لاریجانی با نمایش دوباره دلواپسان در مجلس

همچنین مهر نوشته است: نمایندگان دلواپس مجلس که چندی پیش برجام و پرچم آمریکا را در صحن علنی به آتش کشیدند، امروز هم قصد داشتند در اقدام مشابهی طوماری از امضای مردم در مخالفت با تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با AFTF را کف مجلس پهن کنند که با مخالفت شدید رئیس مجلس روبرو شدند.

در حالی که حسین نقوی‎حسینی مشغول مخالفت با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم معروف به CFT بود، تعدادی از نمایندگان ۱۱ طومار را که مردم شهرستان ها در اعتراض به این لایحه امضا کرده بودند را در کف مجلس و جایگاه هیات رئیسه و روی مانیتور پهن کرده و به نمایش گذاشتند.

لاریجانی نمایندگانی چون قاضی‎زاده و کریمی‎قدوسی را مخاطب قرار داد و با عتاب گفت: این کار خلاف آیین نامه است، جمع کنید! وسط سخنان آقای نقوی، این چه کاری است که می کنید؟ در مجلس حقوق می گیرید که رای دهید و بحث کنید. بروید با صحت بقیه را راضی کنید. با زور که نمی شود کسی را راضی کرد!

در ادامه رئیس مجلس یکی از طومارها را که در کنارش به سمت پایین در جایگاه هیات رئیسه پهن شده بود، بالا کشید، جمع کرد و به زمین پرت کرد. مازنی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید نیز یکی از طومارها را که در هیات رئیسه گذاشته شده بود پایین انداخت. برخی نمایندگان در وسط صحن در اعتراض ایستاده بودند و پلاکاردهایی را در دست گرفته بودند. سید راضی نوری نماینده شوشتر در اعتراض به این کنوانسیون پلاکاردهایی را در دست داشت. گودرزی نماینده بروجرد نیز پلاکاردهایی را حمل می‌کرد و تعدادی از نمایندگان اطراف تاجگردون و تعدادی نیز اطراف دهقان و ذوالنور جمع شده بودند. در این حین سید حسین نقوی حسینی در ادامه سخنانش بی آنکه به مخالفت رئیس مجلس اشاره ای کند، گفت: این طومارها ۵۰ هزار امضا دارد.

تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپا

بررسی CFT دو ماه در مجلس مسکوت ماند

بعد از صحبت‌های مخالف و موافق و معاون وزیر خارجه در مورد این لایحه، امیرحسین قاضی‌زاده عضو هیات رییسه مجلس گفت که تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای خواستار مسکوت ماندن این لایحه حداقل برای دو ماه تا روشن شدن نتیجه مذاکره با اروپایی‌ها شدند.

موضوعی که نمایندگان با آن با ۱۳۸ رای موافق، ۱۰۳ رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر در مجلس، موافقت کردند.

بر این اساس حداقل دو ماه بررسی این لایحه در مجلس به تعویق می‌افتد.

بعد از تصویب این تقاضا، لاریجانی رییس مجلس گفت: در این زمینه آقای بروجردی هم گفته که ملاحظاتی در این زمینه وجود دارد، دو ماه وقت است که ملاحظات را اعمال کنند.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی تصویب شد

همچنین نمایندگان مجلس لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی را به تصویب رساندند.

این لایحه در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در دستور کار قرار گرفت که پس از اظهارات مخالفان و موافقان و تذکرات برخی نمایندگان در این رابطه با ۱۳۶ رای موافق، ۸۹ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر به تصویب رسید.

این لایحه پیش از این در مجلس به تصویب رسیده بود و شورای نگهبان برخی ایرادات را به آن وارد دانسته و آن را به مجلس برگردانده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
1
0
وقتی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها ، بهروز مرادی ، مجلس را خواهد خانه خطاب کرد و جایزه اش رفتن به جایگاه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی شد ، نظرش چنین مجلسی بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
1
2
اصلا نمیتونم درک کنم چرا دلواپسان از شفافیت مالی میترسن..دوما ایران 80میلیون جمعیت داره و نمایندگان مجلس نماینده همه انها هستن..طوماری که چهل یا پنجاه هزار نفر اونم از قشر خاص امضا کرده نمیتونه نماینده کل ملت باشه.سوما اگر نمیتوانید به نتیجه برسید در خصوص این موضوع رفراندوم و رای مردم میتواند مسیر را مشخص کند..چند نفر قشر خاص شناخته شده حق ندارن بجای همه ملت تصمیم بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
منم اصلا درک نمیکنم چرا اصلاح طلبان به شدت از شفافیت رای گیری میترسند و چندین بار با رای گیری علنی (که مشخص باشه که کی رای مثبت میده کی منفی) در مورد این لایحه مخالفت می کنن. اصلاح طلبان چرا ازشفافیت می ترسند؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
1
0
اقایان صحن مجلس را با میدان 5راه مشهد و خ مولوی تهران را اشتباه گرفتند.دمت گرم دکتر لاریجانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
1
0
اگه یه خورده پارچه بیشتر میگرفتن براش یالان و چین و واچین هم درست میکردن شاید اثرگذارتر میشد !!!!!!!!!!!!!! (البته کاری به اینهمه حیف و میل و اسراف پارچه و جوهر و ...... نداریم).

البته شاید اگه این چند نفر بلد بودن خوب صحبت کنن و برای مخالفتشون دلیل و مدرک و سند مستند ارائه کنن که دیگه کلاً از اینهمه اسراف کاری و بچه بازی ها و آبروریزی ها هم (که ظاهراً همچنان ادامه داره) بطور کلی جلوگیری میشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
از شما بابت درج نظرم تشکر می کنم. بنده مخالف نظر شما و مخاطبانتان نظر دادم ولی برخلاف گذشته درج کردید. ظاهرا تغییر رویه دادید. به عنوان یک مخالف تحسین می کنم این رفتار شما رو.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین